Οὗτος δὴ πᾶς ὄντος ἀεὶ λογισμὸς θεοῦ περὶ τὸν ποτὲ ἐσόμενον θεὸν λογισθεὶς λεῖον καὶ ὁμαλὸν πανταχῇ τε ἐκ μέσου ἴσον καὶ ὅλον καὶ τέλεον ἐκ τελέων σωμάτων σῶμα ἐποίησεν· ψυχὴν δὲ εἰς τὸ μέσον αὐτοῦ θεὶς διὰ παντός τε ἔτεινεν καὶ ἔτι ἔξωθεν τὸ σῶμα αὐτῇ περιεκάλυψεν, καὶ κύκλῳ δὴ κύκλον στρεφόμενον οὐρανὸν ἕνα μόνον ἔρημον κατέστησεν, δι' ἀρετὴν δὲ αὐτὸν αὑτῷ δυνάμενον συγγίγνεσθαι καὶ οὐδενὸς ἑτέρου προσδεόμενον, γνώριμον δὲ καὶ φίλον [Stephanus page 34, section b, line 8] ἱκανῶς αὐτὸν αὑτῷ. διὰ πάντα δὴ ταῦτα εὐδαίμονα θεὸν αὐτὸν ἐγεννήσατο.
그래서 영원한 신의 언젠가의 신에 대한 이러한 헤아림이 중앙으로부터 모든 방향으로 같은 정도로 매끄럽고 고르며 전체이고 또 완전한 신체들로 이루어진 완전한 신체를 헤아려 만들었습니다: 그런데 자신의 중앙에 영혼을 세우면서 모든 것을 통해 펼치면서도 나아가 그 영혼으로 자신의 신체를 밖으로부터 감쌌고, 게다가 둥글게 회전하는 둥근 하늘. 유일하고 독립적인 하늘을 세워 놓았으며, 그러나 덕을 통하여 스스로 자기 자신과 함께할 수 있고 다른 무엇도 더하여 필요로 하지 않는 것으로, 스스로 자신의 지인이자 친우로 족하도록 세워 놓았습니다. 그래서 이러한 모든 것들로 인하여 그는 자신을 행복한 신으로 낳았습니다.
ἐσόμενον : fut. med. part.
Τὴν δὲ δὴ ψυχὴν οὐχ ὡς νῦν ὑστέραν ἐπιχειροῦμεν λέγειν, οὕτως ἐμηχανήσατο καὶ ὁ θεὸς νεωτέραν - οὐ γὰρ ἂν ἄρχεσθαι πρεσβύτερον ὑπὸ νεωτέρου συνέρξας εἴασεν - ἀλλά πως ἡμεῖς πολὺ μετέχοντες τοῦ προστυχόντος τε καὶ εἰκῇ ταύτῃ πῃ καὶ λέγομεν, ὁ δὲ καὶ γενέσει καὶ ἀρετῇ προτέραν καὶ πρεσβυτέραν ψυχὴν σώματος ὡς δεσπότιν καὶ ἄρξουσαν ἀρξομένου συνεστήσατο ἐκ τῶνδέ τε καὶ τοιῷδε τρόπῳ.
그런데 그 영혼을 지금 우리가 나중 것으로 논의하고자 시도하는 것처럼, 그렇게 신께서도 더 어린 것으로 고안해내신 것은 아닙니다 - 왜냐하면 신께서 더 나이든 것이 함께 결합한 더 어린 것에 의해 지배되도록 허락치 않으셨을 테니까요 - 허나 우리는 우발적인 일에 상당히 관여하면서 뿐만 아니라 이런 임의적인 방식으로 논하기도 하는 반면, 신께서는 그 본성과 덕으로써 영혼을 마치 안주인처럼 신체보다 더 앞서고 더 나이든 것으로 그리고 지배받는 것에 대해 지배하는 것으로서 바로 이런 것들로 또한 이런 방식으로 구성하셨습니다.
τῆς ἀμερίστου καὶ ἀεὶ κατὰ ταὐτὰ ἐχούσης οὐσίας καὶ τῆς αὖ περὶ τὰ σώματα [Stephanus page 35, section a, line 3] γιγνομένης μεριστῆς τρίτον ἐξ ἀμφοῖν ἐν μέσῳ συνεκεράσατο οὐσίας εἶδος, τῆς τε ταὐτοῦ φύσεως [αὖ πέρι] καὶ τῆς τοῦ ἑτέρου, καὶ κατὰ ταὐτὰ συνέστησεν ἐν μέσῳ τοῦ τε ἀμεροῦς αὐτῶν καὶ τοῦ κατὰ τὰ σώματα μεριστοῦ· καὶ τρία λαβὼν αὐτὰ ὄντα συνεκεράσατο εἰς μίαν πάντα ἰδέαν, τὴν θατέρου φύσιν δύσμεικτον οὖσαν εἰς ταὐτὸν συναρμόττων βίᾳ.
신께서는 부분을 지니지 않으며 언제나 동일한 방식에 따라 지속하는 존재와 또한 물체들에 관련하여 부분을 지닌 것이 되는 존재의 양자를 통하여 중앙에서 존재의 세 번째 형상을 혼합시키셨고, 또한 같음의 본성과 다름의 본성에 대해서도, 같은 방식으로 그것들의 부분을 지니지 않는 쪽과 물체들에 관하여 부분을 지니는 쪽의 가운데에서 (존재의 세 번째 형상을?) 구성하셨습니다: 그리고 이 셋을 동일한 것들로 취하시어 모든 것들을 하나의 형상으로 혼한시비켰습니다, 같음으로 섞이기 어려운 다름의 본성을 힘으로써(강제로) 함께 조화시키시면서 말이지요.
συνεκεράσατο : συγκεράννυμι aor. med. mix, blend with.
μειγνὺς δὲ μετὰ τῆς οὐσίας καὶ ἐκ τριῶν ποιησάμενος ἕν, πάλιν ὅλον τοῦτο μοίρας ὅσας προσῆκεν διένειμεν, ἑκάστην δὲ ἔκ τε ταὐτοῦ καὶ θατέρου καὶ τῆς οὐσίας μεμειγμένην.
존재를 가지고 섞으시며 세 가지 것들로 하나를 만들어 내시면서, 다시 이것 전체를 적절한 만큼의 부분들로, 그 각각이 같음과 다름 그리고 존재로부터 섞여나온 그런 부분들로 할당하셨습니다.
διένειμεν : διανέμω aor. distribute, apportion.
ἤρχετο δὲ διαιρεῖν ὧδε. μίαν ἀφεῖλεν τὸ πρῶτον ἀπὸ παντὸς [Stephanus page 35, section b, line 5] μοῖραν, μετὰ δὲ ταύτην ἀφῄρει διπλασίαν ταύτης, τὴν δ' αὖ τρίτην ἡμιολίαν μὲν τῆς δευτέρας, τριπλασίαν δὲ τῆς πρώτης, τετάρτην δὲ τῆς δευτέρας διπλῆν, πέμπτην δὲ τριπλῆν τῆς τρίτης, τὴν δ' ἕκτην τῆς πρώτης ὀκταπλασίαν, ἑβδόμην δ' ἑπτακαιεικοσιπλασίαν τῆς πρώτης· μετὰ δὲ ταῦτα συνεπληροῦτο τά τε διπλάσια καὶ τριπλάσια διαστήματα, μοίρας ἔτι ἐκεῖθεν ἀποτέμνων καὶ τιθεὶς εἰς τὸ μεταξὺ τούτων, ὥστε ἐν ἑκάστῳ διαστήματι δύο εἶναι μεσότητας, τὴν μὲν ταὐτῷ μέρει τῶν ἄκρων αὐτῶν ὑπερέχουσαν καὶ ὑπερεχομένην, τὴν δὲ ἴσῳ μὲν κατ' ἀριθμὸν ὑπερέχουσαν, ἴσῳ δὲ ὑπερεχομένην.
신께서는 이런 식으로 분할을 시작하셨습니다. 처음에는 모든 것으로부터 하나의 부분을(1) 떼어내셨고, 이 부분 다음으로 이 부분의 두 배인 부분을(2), 다시 두 번째 부분에 대해서는 반 만큼 많고, 첫 부분에 대해서는 세 배인 세 번째 부분을(3), 그리고 두 번째 부분의 두 배 되는 네 번째 부분을(4), 그리고 세 번째 부분의 세 배 되는 다섯 번째 부분을(9), 그리고 첫 번째 부분의 여덟 배인 여섯 번째 부분을(8), 또 첫 번째 부분의 스물 일곱 배 되는 일곱 번째 부분을 취하셨습니다(27): 이런 일들 다음으로 2배수의 간극들(1-2-4-8)과 3배수의 간극들(1-3-9-27)을 채우셨는데, 저곳에서 부분들을 계속해서 잘라내시고 그것들의 중간에 세우심으로써, 그래서 각각의 간극에 중간항들이 둘이도록, 한 편의 중간항은 그것들의 극값들에 대해 초과하는 동일한 비율로(2배수 간극에서 1:3, 3배수 간극에서 1:2) 미달되는 것으로(조화평균), 다른 편의 중간항은 수에 따라 같은 크기로 초과하고, 같은 크기로 미달되는 것으로 그리하셨습니다(산술평균).
συνεπληροῦτο : fill up, complete.
διαστήμα : interval. extension.
[Stephanus page 36, section a, line 6] ἡμιολίων δὲ διαστάσεων καὶ ἐπιτρίτων καὶ ἐπογδόων γενομένων ἐκ τούτων τῶν δεσμῶν ἐν ταῖς πρόσθεν διαστάσεσιν, τῷ τοῦ ἐπογδόου διαστήματι τὰ ἐπίτριτα πάντα συνεπληροῦτο, λείπων αὐτῶν ἑκάστου μόριον, τῆς τοῦ μορίου ταύτης διαστάσεως λειφθείσης ἀριθμοῦ πρὸς ἀριθμὸν ἐχούσης τοὺς ὅρους ἓξ καὶ πεντήκοντα καὶ διακοσίων πρὸς τρία καὶ τετταράκοντα καὶ διακόσια. καὶ δὴ καὶ τὸ μειχθέν, ἐξ οὗ ταῦτα κατέτεμνεν, οὕτως ἤδη πᾶν κατανηλώκει.
앞서의 간격들 안에 이런 묶음들로부터 3/2과 4/3 그리고 9/8의 간격들이 생길 때, 9/8의 간극으로 4/3배수인 모든 것들을 채우셨습니다, 그것들 각각의 부분을 남기면서, 그 부분의 이러한 남겨진 간격이 수에 대한 수의 비율로서 256 : 243를 지니도록 말입니다. 더 나아가 그로부터 이러한 것들이 분할되어 나온 그 섞인 것(결합물)은, 그런 식으로 이제 모든 것을 소진하였습니다.
ταύτην οὖν τὴν σύστασιν πᾶσαν διπλῆν κατὰ μῆκος σχίσας, μέσην πρὸς μέσην ἑκατέραν ἀλλήλαις οἷον χεῖ προσβαλὼν κατέκαμψεν [Stephanus page 36, section c, line 1] εἰς ἓν κύκλῳ, συνάψας αὑταῖς τε καὶ ἀλλήλαις ἐν τῷ καταντικρὺ τῆς προσβολῆς, καὶ τῇ κατὰ ταὐτὰ ἐν ταὐτῷ περιαγομένῃ κινήσει πέριξ αὐτὰς ἔλαβεν, καὶ τὸν μὲν ἔξω, τὸν δ' ἐντὸς ἐποιεῖτο τῶν κύκλων. τὴν μὲν οὖν ἔξω φορὰν ἐπεφήμισεν εἶναι τῆς ταὐτοῦ φύσεως, τὴν δ' ἐντὸς τῆς θατέρου.
그리하여 이러한 구조 모두를 길이에 따라 둘로 쪼개고서, 그 반을 반에 둘 각각이 서로 마치 Χ 처럼 교차시키면서 원형으로 하나로 구부러뜨렸고, 그 교차의 바로 아래에서(반대편에서) 그것들 자체와 또한 서로를 엮어 놓았으며, 같은 방식으로 같은 자리에서 회전하는 운동으로써 그것들 둘레를 취하였고, 원들 중 하나는 바깥 것으로, 다른 하나는 안쪽 것으로 만들었습니다. 그리하여 그 바깥쪽 운동은 같음의 본성에 속하도록, 안쪽 운동은 다름의 본성에 속하도록 정하였습니다.
καταντικρὺ : c. gen. straight down from.
ἐπεφήμισεν : ἐπιφημίζω aor. c.inf. call, ordain.
τὴν μὲν δὴ ταὐτοῦ κατὰ πλευρὰν ἐπὶ δεξιὰ περιήγαγεν, τὴν δὲ θατέρου κατὰ διάμετρον ἐπ' ἀριστερά, κράτος δ' ἔδωκεν τῇ ταὐτοῦ καὶ ὁμοίου περιφορᾷ· μίαν γὰρ αὐτὴν ἄσχιστον εἴασεν, τὴν δ' ἐντὸς σχίσας ἑξαχῇ ἑπτὰ κύκλους ἀνίσους [Stephanus page 36, section d, line 3] κατὰ τὴν τοῦ διπλασίου καὶ τριπλασίου διάστασιν ἑκάστην, οὐσῶν ἑκατέρων τριῶν, κατὰ τἀναντία μὲν ἀλλήλοις προσέταξεν ἰέναι τοὺς κύκλους, τάχει δὲ τρεῖς μὲν ὁμοίως, τοὺς δὲ τέτταρας ἀλλήλοις καὶ τοῖς τρισὶν ἀνομοίως, ἐν λόγῳ δὲ φερομένους.
그래서 같음의 운동은 측면을 따라 우향으로 회전시켰고, 다름의 운동은 사선을 따라 좌향으로 회전시켰는데, 주도권은 같음과 닮음의 운동에게 부여하였습니다: 왜냐하면 오직 이 운동만을 움직이지 않도록 허하였고, 내부 운동은 여섯 차례 크기가 상이한 일곱 원들로 2배수와 3배수 각 간극, 그 둘 각각의 간극들이 세 개씩인 간극에 따라 쪼개고서, 그 원들이 서로 반대로 나아가도록 정해주었는데, 셋은 비슷한 속도로, 넷은 서로와 같지만 앞의 셋과는 다른 속도로, 그러나 로고스 안에서 운행되도록 정해주었습니다.

-蟲-

+ Recent posts