Πάντα τὰ ὄντα τῷ ἑνί ἐστιν ὄντα, ὅσα τε πρώτως ἐστὶν ὄντα καὶ ὅσα ὁπωσοῦν λέγεται ἐν τοῖς οὖσιν εἶναι.
존재하는 모든 것들은 하나로 있는 것들이다, 최초로 있는 것들인 모든 것들과 어떤 식으로든 그것들 내에 존재가 있다고 이야기되는 모든 것들은.
ὁπωσοῦν : ὁπως οὖν. in any way, whatever.
τί γὰρ ἂν καὶ εἴη, εἰ μὴ ἓν εἴη;
왜냐하면 또한 무엇이겠는가, 만일 하나가 아니라면?
ἐπείπερ ἀφαιρεθέντα τοῦ ἓν ὃ λέγεται οὐκ ἔστιν ἐκεῖνα.
하나라 이야기되는 것을 결핍한 것들은 저 세계에 있지 않기 때문이다.
ἀφαιρεθέντα : ἀφαιρέω aor. pass. part. deprived of a thing.
οὔτε γὰρ στρατὸς ἔστιν εἰ μὴ ἓν ἔσται, οὔτε χορὸς οὔτε ἀγέλη μὴ ἓν ὄντα.
즉 하나가 있지 않다면 대중도 없고, 합창단도 무리도 하나로 있지 않은 것들은 없다.
στρατὸς : the commons, people, band or body of men.
ἀγέλη : herd, company.
ἀλλ᾿ οὐδὲ οἰκία ἢ ναῦς τὸ ἓν οὐκ ἔχοντα, ἐπείπερ ἡ οἰκία ἓν καὶ ἡ ναῦς, ὃ εἰ ἀποβάλοι, οὔτ᾿ ἂν ἡ οἰκία ἔτι οἰκία οὔτε ἡ ναῦς.
하지만 하나를 가지지 않은 것은 집도 배도 아닌데, 집도 하나이고 배도 하나이기에 그러하며, 만일 그것을 잃는다면, 집도 더 이상 집이 아니고 배도 배가 아니다.
ἀποβάλοι : ἀποβάλλω aor. opt. throw off from, lose.
τὰ τοίνυν συνεχῆ μεγέθη, εἰ μὴ τὸ ἓν αὐτοῖς παρείη, οὐκ ἂν εἴη· τμηθέντα γοῦν καθ᾿ ὅσον τὸ ἓν ἀπόλλυσιν ἀλλάσσει τὸ εἶναι.
따라서 크기를 공유하는 것들은, 만일 하나가 그것들에 함께 있지 않다면, 존재하지 않을 것이다: 그러므로 분할된 것들을 하나가 소멸한 만큼에 따라 있음이 변화시킨다.
καὶ δὴ καὶ τὰ τῶν φυτῶν καὶ ζῴων σώματα ἓν ὄντα ἕκαστα εἰ φεύγει τὸ ἓν εἰς πλῆθος θρυπτόμενα, τὴν οὐσίαν αὑτῶν ἣν εἶχεν ἀπώλεσεν οὐκέτι ὄντα ἂν ἦν· ἄλλα δὲ γενόμενα καὶ ἐκεῖνα, ὅσα ἓν ἐστι.
더욱이 식물들과 동물들의 육체들도 각기 하나인 것들이면서 만일 하나가 여럿으로 분열되기를 기피한다면, 그것들이 지닌 그것들의 실체를 소멸시킬 것이고 더 이상 있는 것들이 아닐 것이다: 하지만 저 세계에서도 생겨나는 것들은, 모두 하나인 것들이다.
καὶ ἡ ὑγίεια δέ, ὅταν εἰς ἓν συνταχθῇ τὸ σῶμα, καὶ κάλλος, ὅταν ἡ τοῦ ἑνὸς τὰ μόρια κατάσχῃ φύσις· καὶ ἀρετὴ δὲ ψυχῆς, ὅταν εἰς ἓν καὶ εἰς μίαν ὁμολογίαν ἑνωθῇ.
그런데 건강도, 하나의 육체로 조직될 때, 아름다움도, 부분들이 하나에 대해 견지할 본성일 때: 그리고 영혼의 탁월함도, 하나의 그리고 유일한 일치를 향하여 통일될 때 (생겨난다).
ἆρ᾿ οὖν, ἐπειδὴ ψυχὴ τὰ πάντα εἰς ἓν ἄγει δημιουργοῦσα καὶ πλάττουσα καὶ μορφοῦσα καὶ συντάττουσα, ἐπὶ ταύτην ἐλθόντας δεῖ λέγειν ὡς αὕτη τὸ ἓν χορηγεῖ καὶ αὕτη ἐστὶ τὸ ἓν;
그러므로, 제작하고 주조하며 형상화하고 조직화하는 영혼이 모든 것들을 하나로 이끌 때, 이 영혼에 도달한 자들이 이 영혼이 하나를 주도하고 또 이 영혼이 하나라고 말해야 하는가?
ἢ ὥσπερ τὰ ἄλλα χορηγοῦσα τοῖς σώμασιν οὐκ ἔστιν αὐτὴ ὃ δίδωσιν, οἷον μορφὴ καὶ εἶδος, ἀλλ᾿ ἓτερα αὐτῆς, οὕτω χρή, εἰ καὶ <τὸ> ἓν δίδωσιν, ἕτερον ὂν αὐτῆς νομίζειν αὐτὴν διδόναι καὶ πρὸς τὸ ἓν βλέπουσαν ἓν ἕκαστον ποιεῖν, ὥσπερ καὶ πρὸς ἄνθρωπον ἄνθρωπον, συλλαμβάνουσαν μετὰ τοῦ ἀνθρώπου τὸ ἐν αὐτῷ ἓν· τῶν γὰρ ἓν λεγομένων οὕτως ἕκατόν ἐστιν ἓν ὡς ἔχει καὶ ὃ ἔστιν· ὥστε τὰ μὲν ἧττον ὄντα ἧττον ἔχειν τὸ ἓν, τὰ δὲ μᾶλλον μᾶλλον.
아니면 영혼이 육신들에 주도하는 다른 것들처럼, 마치 형체나 형상처럼, 영혼 자체가 부여하는 것이 아니라, 오히려 영혼 자체와 다른 것들이고, 따라서, 만일 하나를 부여한다면, 영혼 자체와 다른 것을 영혼 스스로 준다고 생각하고 하나에 대해서 통찰하는 영혼이 각각의 하나를 만든다고 생각해야 한다, 마치 인간에 대해서 인간을 그러하듯이, 인간과 더불어 하나를 그것과 하나로 함께 취하면서: 왜냐하면 이야기된 것들의 하나는 그렇게 각각이 하나인 그러한 상태이고 또 있는 것이기 때문이다: 그래서 어떤 것들은 덜 있는 것들로서 하나를 덜 가진다고, 또 다른 것들은 더 많이 있는 것들로서 하나를 더 많이 가진다고 해야 한다.
καὶ δὴ καὶ ψυχὴ ἕτερον οὖσα τοῦ ἑνὸς μᾶλλον ἔχει κατὰ λόγον τοῦ μᾶλλον καὶ ὄντως εἶναι τὸ μᾶλλον ἓν· οὐ μὴν αὐτὸ τὸ ἓν· ψυχὴ γὰρ μία καὶ συμβεβηκός πως τὸ ἓν καὶ δύο ταῦτα, ψυχὴ καὶ ἓν, ὥσπερ σῶμα καὶ ἓν.

καὶ τὸ μὲν διεστηκός, ὥσπερ χορός, πορρωτάτω τοῦ ἓν, τὸ δὲ συνεχὲς ἐγγυτέρω, ψυχὴ δὲ ἔτι μᾶλλον, κοινωνοῦσα καὶ αὐτή.

εἰ δ᾿, ὅτι ἄνευ τοῦ ἓν εἶναι οὐδ᾿ ἂν ψυχὴ εἴη, ταύτῃ εἰς ταὐτόν τις ἄγει ψυχὴν καὶ τὸ ἓν, πρῶτον μὲν καὶ τὰ ἄλλα ἐστὶν ἕκαστα μετὰ τοῦ ἓν εἶναι <ἅ> ἐστιν, ἀλλ᾿ ὅμως ἕτερον αὐτῶν τὸ ἕν, οὐ γὰρ ταὐτὸν σῶμα καὶ ἕν, ἀλλὰ τὸ σῶμα μετέχει τοῦ ἕν· ἔπειτα δὲ πολλὴ ἡ ψυχὴ καὶ ἡ μία (κἂν εἰ μὴ ἐκ μερῶν)· πλεῖσται γὰρ δυνάμεις ἐν αὐτῇ, λογίζεσθαι, ὀρέγεσθαι, ἀνθιλαμβάνεσθαι, ἃν τῷ ἑνὶ ὥσπερ δεσμῷ συνέχεται.

ἐπάγει μὲν δὴ ψυχὴ τὸ ἓν ἓν οὖσα καὶ αὐτὴ ἄλλῳ· πάσχει δὲ τοῦτο καὶ αὐτὴ ὑπ᾿ ἄλλου.


-작성중-

+ Recent posts