IV.7.7.

Ἴδοι δ᾿ ἄν τις καὶ ἐκ τοῦ ἀλγεῖν καὶ ἐκ τῆς τοῦ ἀλγεῖν αἰσθήσεως τὸ αὐτὸ τοῦτο.
그런데 누군가는 아픔으로부터도 아픔의 감각으로부터도 바로 이와 같은 것을 볼 것이다.
ὅταν δάκτυλον λέγηται ἀλγεῖν ἄνθρωπος, ἡ μὲν ὀδύνη περὶ τὸν δάκτυλον δήπουθεν, ἡ δ᾿ αἴσθησις τοῦ ἀλγεῖν δῆλον ὅτι ὁμολογήσουσιν, ὡς περὶ τὸ ἡγεμονοῦν γίγνεται.
인간이 손가락이 아프다고 말할 때, 아마도 그 고통은 손가락에 있을 것이고, 그러나 아픔의 감각은 그들이 동의하리란 점은 분명한데, 지배적 원리에 관련하여 생겨난다고.
δάκτυλον : finger.
ὀδύνη : pain of body.
ἡγεμονοῦν : ἡγεμονεύω part. τὸ - ruling principle.
ἄλλου δὴ ὄντος τοῦ πονοῦντος μέρους τοῦ πνεύματος τὸ ἡγεμονοῦν αἰσθάνεται, καὶ ὅλη ἡ ψυχὴ τὸ αὐτὸ πάσχει.
그래서 고통을 겪는 부분은 숨과 다름에도 지배적 원리가 감각하고, 영혼 전체도 바로 그것을 겪는다.
πονοῦντος : πονέω part. go through, suffer toil.
πνεύματος : wind, breath.
πῶς οὖν τοῦτο συμβαίνει;
그러면 어떻게 이러한 일이 뒤따르는가?
διαδόσει, φήσουσι, παθόντος μὲν πρώτως τοῦ περὶ τὸν δάκτυλον ψυχικοῦ πνεύματος, μεταδόντος δὲ τῷ ἐφεξῆς καὶ τούτου ἄλλῳ, ἕως πρὸς τὸ ἡγεμονοῦν ἀφίκοιτο.
전달로써, 그들은 말할 것이다, 우선 손가락에서 영혼의 숨결이 (고통을) 겪고, 그 다음으로 이 숨결이 다른 것에 (고통을) 전달하여서, 지배적 원리에 도달할 때까지.
διαδόσει : distribution.
μεταδόντος : μεταδίδωμι aor. part. distribute.
ἐφεξῆς : in order, in a row, one after another. c.dat. next to.
ἀνάγκη τοίνυν, εἰ τὸ πρῶτον πονοῦν ᾔσθετο, ἄλλην τὴν αἴσθησιν τοῦ δευτέρου εἶναι, εἰ κατὰ διάδοσιν ἡ αἴσθησις, καὶ τοῦ τρίτου ἄλλην, καὶ πολλὰς αἰσθήσεις καὶ ἀπείρους περὶ ἑνὸς ἀλγήματος γίγνεσθαι, καὶ τούτων ἁπασῶν ὕστερον τὸ ἡγεμονοῦν αἴσθεσθαι καὶ τῆς ἑαυτοῦ παρὰ ταύτας.
따라서 필연적이다, 만일 첫 번째 것이 아픔을 감각한다면, 두 번째 감각에 또 다른 고통이 있다는 것이, 만일 그 감각이 전달에 따른다면, 그리고 세 번째 것에 또 다른 것(감각)이 (속한다는), 하나에 아픔에 관련하여 많고도 한정없는 감각들이 생겨난다는 것이, 그리고 이러한 모든 것들 중에 마지막 것이자 이러한 것들 외에 그 자신에 속하는 것을 지배적 원리가 감각한다는 것이.
ᾔσθετο : αἰσθάνομαι aor. med.
ὕστερον : last.
τὸ δὲ ἀληθὲς ἑκάστην ἐκείνων μὴ τοῦ ἐν τῷ δακτύλῳ ἀλγήματος, ἀλλὰ τὴν μὲν ἐφεξῆς τῷ δακτύλῳ, ὅτι ὁ ταρσὸς ἀλγεῖ, τὴν δὲ τρίτην, ὅτι ἄλλο τὸ πρὸς τῷ ἄνωθεν, καὶ πολλὰς εἶναι ἀλγηδόνας, τό τε ἡγεμονοῦν μὴ τοῦ πρὸς τῷ δακτύλῳ ἀλγήματος αἰσθάνεσθαι, ἀλλὰ τοῦ πρὸς αὑτῷ, καὶ τοῦτο γινώσκειν μόνον, τὰ δ᾿ ἄλλα χαίρειν ἐᾶν μὴ ἐπιστάμενον, ὅτι ἀλγεῖ ὁ δάκτυλος.
그런데 참으로 저것들의 각각은 손가락에서의 고통에 속하지 않고, 오히려 손가락의 다음 것(감각)은, 그 면(손바닥)이 아프다는 것이고, 그러나 세 번째는, 위쪽으로의 다른 것이고, 또 많은 고통들이 있다는 것이(필연적이다), 지배적 원리는 손가락을 향한 아픔에 대해 감각하는 것이 아니라, 그 자신을 향한 아픔에 대해 감각한다는 것이(필연적이다), 그리고 (지배적 원리는) 오직 이것만을 인지한다는 것이(필연적이다), 그런데 다른 것들은 설령 알지 못하더라도 좋다는 것이(필연적이다), 즉 손가락이 아프다는 것을.
ταρσὸς : of various broad flat surfaces.
εἰ τοίνυν κατὰ διάδοσιν οὐχ οἷόν τε τὴν αἴσθησιν τοῦ τοιούτου γίγνεσθαι μηδὲ σώματος, ὄγκου ὄντος, ἄλλου παθόντος ἄλλου γνῶσιν εἶναι - παντὸς γὰρ μεγέθους τὸ μὲν ἄλλο, τὸ δὲ ἄλλο ἐστί - δεῖ τοιοῦτον τίθεσθαι τὸ αἰσθανόμενον, οἷον πανταχοῦ αὐτὸ ἑαυτῷ τὸ αὐτὸ εἶναι.
따라서 만일 전달에 따라 말하자면 이와 같은 것에 대한 감각이 육체에 대해 생겨나지 않는다는 것이(필연적이다), 그 육체가 덩어리이면서, 다른 것이 겪기에 다른 것에 대한 앎이 있다는 것이(필연적이다) - 왜냐하면 모든 크기의 다른 쪽은, 또 다른 쪽이기 때문이다 - 감각되는 것은 다음과 같은 것으로 두어져야 한다, 말하자면 모든 곳에서 그것이 그 자체에 동일한 것으로.
τοῦτο δὲ ἄλλῳ τινὶ τῶν ὄντων ἢ σώματι ποιεῖν προσήκει.
그런데 이러한 것을 이루는 일은 있는 것들 중 육체가 아닌 다른 어떤 것에 속할 것이다.

-蟲-

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