ΞΕ. Τί δέ; κναφευτικὴν σύμπασαν καὶ τὴν ἀκεστικὴν 

πότερα μηδεμίαν ἐπιμέλειαν μηδέ τινα θεραπείαν ἐσθῆτος 

θῶμεν, ἢ καὶ ταύτας πάσας ὡς ὑφαντικὰς λέξομεν;                             5

그런데 어떤가? 축융술 전부와 수선술은 의류에 대한 아무런

관리도 아니고 어떤 보살핌도 아닌 것으로 세울까, 아니면

이것들도 모두 직조술로 말하게 될까?

ΝΕ. ΣΩ. Οὐδαμῶς. 

결코 직조술로 말하지 않을 겁니다.

ΞΕ. Ἀλλὰ μὴν τῆς γε θεραπείας ἀμφισβητήσουσιν 

αὖται σύμπασαι καὶ τῆς γενέσεως τῆς τῶν ἱματίων τῇ τῆς 

ὑφαντικῆς δυνάμει, μέγιστον μὲν μέρος ἐκείνῃ διδοῦσαι, 

μεγάλα δὲ καὶ σφίσιν αὐταῖς ἀπονέμουσαι.                                          10

허나 물론 적어도 보살핌에 대해서는 그리고 의복의 생성에 

대해서는 이 모든 기술들이 직조술의 능력과 말다툼을 

벌일 것이고, 가장 큰 부분은 저 직조술에 부여하겠지만, 

큰 부분들을 저것들 자체에도 잘라내주고서 그리 할 걸세. 

ΝΕ. ΣΩ. Πάνυ γε.                                                                               c

물론입니다.

ΞΕ. Πρὸς τοίνυν ταύταις ἔτι τὰς τῶν ἐργαλείων 

δημιουργοὺς τέχνας, δι᾿ ὧν ἀποτελεῖται τὰ τῆς ὑφῆς ἔργα, 

δοκεῖν χρὴ τό γε συναιτίας εἶναι προσποιήσεσθαι παντὸς 

ὑφάσματος.                                                                                          5

그러니까 이런 기술들에 더해 그 도구들의 제작 기술들들 

또한, 그것들을 통해서 직조의 작업들이 완성되는 것들로, 

적어도 모든 직조물에 보조원인으로 있다고 공언된다고

여겨져야만 한다네.

ΝΕ. ΣΩ. Ὀρθότατα. 

더할 나위 없이 옳습니다.

ΞΕ. Πότερον οὖν ἡμῖν ὁ περὶ τῆς ὑφαντικῆς λόγος, οὗ 

προειλόμεθα μέρους, ἱκανῶς ἔσται διωρισμένος, ἐὰν ἄρ᾿ 

αὐτὴν τῶν ἐπιμελειῶν ὁπόσαι περὶ τὴν ἐρεᾶν ἐσθῆτα, εἰς 

τὴν καλλίστην καὶ μεγίστην πασῶν τιθῶμεν· ἢ λέγοιμεν                   d

μὲν ἄν τι ἀληθές, οὐ μὴν σαφές γε οὐδὲ τέλεον, πρὶν ἂν καὶ 

ταύτας αὐτῆς πάσας περιέλωμεν; 

그러므로 우리에게 직조술에 대한 말은, 그로부터 우리가 

부분들을 선택한 것으로, 충분히 분할되어 있을까? 말인 즉,

만약에 모직 의류에 관련된 한에서 관리들 중 그 기술을, 

모든 기술들 중 가장 훌륭하고도 거대한 기술로 우리가 

정한다면 말일세. 아니면 뭔가 참된 것이긴 하되, 어쨌든 

확실한 것도 궁극적인 것도 아닌 걸 우리가 말하게 되려나? 

바로 그 관리기술들도 모두 이 기술에서 제거해내기 전에는 

말일세.

ΝΕ. ΣΩ. Ὀρθῶς. 

옳습니다.

ΞΕ. Οὐκοῦν μετὰ ταῦτα ποιητέον ὃ λέγομεν, ἵν᾿ ἐφεξῆς                      5

ἡμῖν ὁ λόγος ἴῃ; 

그렇다면 이 다음으로는 우리가 말하고 있는 일을 행해야만

하지 않나? 우리의 논의가 순서대로 진행되려면 말일세.

ΝΕ. ΣΩ. Πῶς δ᾿ οὔ; 

어찌 아니겠습니까?

ΞΕ. Πρῶτον μὲν τοίνυν δύο τέχνας οὔσας περὶ πάντα 

τὰ δρώμενα θεασώμεθα.

그러니 우선 수행되는 모든 일들과 관련하여 두 가지

기술들이 있다는 것을 우리가 고찰해 보도록 하세.

ΝΕ. ΣΩ. Τίνας;                                                                                     10

무슨 기술들을 말이죠?

ΞΕ. Τὴν μὲν γενέσεως οὖσαν συναίτιον, τὴν δ᾿ αὐτὴν 

αἰτίαν. 

한편은 생성의 보조원인으로 있는 기술을, 다른 한편은 

그 자체로 원인인 기술을 말일세.

ΝΕ. ΣΩ. Πῶς; 

어떤 식으로요?

ΞΕ. Ὅσαι μὲν τὸ πρᾶγμα αὐτὸ μὴ δημιουργοῦσι, ταῖς                      e

δὲ δημιουργούσαις ὄργανα παρασκευάζουσιν, ὧν μὴ 

παραγενομένων οὐκ ἄν ποτε ἐργασθείη τὸ προστεταγμένον 

ἑκάστῃ τῶν τεχνῶν, ταύτας μὲν συναιτίους, τὰς δὲ αὐτὸ τὸ 

πρᾶγμα ἀπεργαζομένας αἰτίας.                                                           5

사태 그 자체를 제작해내지 않지만, 제작기술들에게 수단을 

마련해주는 것들, 그것들이 부가적으로 생성되지 않는 한 

결코 각 기술에 부과된 바가 구현되지 못할, 바로 이런 

기술들이 보조원인들을, 사태 자체를 구현해내는 기술들은 

원인들을 말이지.

ΝΕ. ΣΩ. Ἔχει γοῦν λόγον. 

그렇다면 말이 되긴 하네요.

ΞΕ. Μετὰ τοῦτο δὴ τὰς μὲν περί τε ἀτράκτους καὶ 

κερκίδας καὶ ὁπόσα ἄλλα ὄργανα τῆς περὶ τὰ ἀμφιέσματα 

γενέσεως κοινωνεῖ, πάσας συναιτίους εἴπωμεν, τὰς δὲ 

αὐτὰ θεραπευούσας καὶ δημιουργούσας αἰτίας;                                 10

그럼 이 다음으로 가락과 실패 그리고 여타 수단들로서

의류와 관련한 생성에 동참하는 것들, 그 모두를 우리는 

보조원인이라 이야기하는 한편, 그것들을 보살피고 

제작하는 기술들은 원인들이라 이야기하지?

ΝΕ. ΣΩ. Ὀρθότατα. 

더할 나위 없이 옳게 말이죠.

ΞΕ. Τῶν αἰτιῶν δὴ πλυντικὴν μὲν καὶ ἀκεστικὴν καὶ                    282a

πᾶσαν τὴν περὶ ταῦτα θεραπευτικήν, πολλῆς οὔσης τῆς 

κοσμητικῆς, τοὐνταῦθα αὐτῆς μόριον εἰκὸς μάλιστα περι-

λαμβάνειν ὀνομάζοντας πᾶν τῇ τέχνῃ τῇ κναφευτικῇ. 

그래서 원인들 중 세척술과 수선술 그리고 이런 일들에 

관련된 모든 보살핌기술은, 치장 기술이 많지만, 여기에서 

이 기술에 속한 부분 모두를 축융 기술로 명명하며 포괄하는

것이 가장 그럴 듯하다네.

ΝΕ. ΣΩ. Καλῶς.                                                                                   5

훌륭합니다.

ΞΕ. Καὶ μὴν ξαντική γε καὶ νηστικὴ καὶ πάντα αὖ τὰ 

περὶ τὴν ποίησιν αὐτὴν τῆς ἐσθῆτος ἦς λέγομεν μέρη, μία 

τίς ἐστι τέχνη τῶν ὑπὸ πάντων λεγομένων, ἡ ταλασιουρ-

γική. 

그런가 하면 방모술과 방적술 그리고 이번엔 또 우리가 그 

부분들을 논하고 있는 의류의 제작 자체와 관련된 모든 

것들은, 모든 이들에 의해 논해지는 기술들 중 단 하나의 

기술, 즉 방직술이지.

ΝΕ. ΣΩ. Πῶς γὰρ οὔ;                                                                           10

그야 어찌 아니겠습니까?

ΞΕ. Τῆς δὴ ταλασιουργικῆς δύο τμήματά ἐστον, καὶ                          b

τούτοιν ἑκάτερον ἅμα δυοῖν πεφύκατον τέχναιν μέρη. 

그래서 방직기술의 두 조각이 있고, 이 둘의 양편 각각이 

동시에 두 기술의 부분들로서 타고났다네.

ΝΕ. ΣΩ. Πῶς; 

어떤 식으로요?

ΞΕ. Τὸ μὲν ξαντικὸν καὶ τὸ τῆς κερκιστικῆς ἥμισυ καὶ 

ὅσα τὰ συγκείμενα ἀπ᾿ ἀλλήλων ἀφίστησι, πᾶν τοῦτο ὡς ἓν               5

φράζειν τῆς τε ταλασιουργίας αὐτῆς ἐστί που, καὶ <ἅμα> 

μεγάλα τινὲ κατὰ πάντα ἡμῖν ἤστην τέχνα, ἡ συγκριτική τε 

καὶ διακριτική. 

방모적 부분과 북 사용술의 절반 그리고 결합된 것들을 

서로로부터 떼어놓는 부분들은, 이 모두를 방직작업 자체의 

어딘가에 속하는 한 부분으로 가리킬 수 있고, 또한 <동시에> 

모든 일들에 대해 어떤 거대한 두 기술이 있었으니, 결합술과 

분리술이었지.

ΝΕ. ΣΩ. Ναί. 

네.

ΞΕ. Τῆς τοίνυν διακριτικῆς ἥ τε ξαντικὴ καὶ τὰ νυνδὴ                           10

ῥηθέντα ἅπαντά ἐστιν· ἡ γὰρ ἐν ἐρίοις τε καὶ στήμοσι δια-                 c

κριτική, κερκίδι μὲν ἄλλον τρόπον γιγνομένη, χερσὶ δὲ 

ἕτερον, ἔσχεν ὅσα ἀρτίως ὀνόματα ἐρρήθη. 

그러니 방모술도 방금 언급된 모든 것 전부도 분할술에 

속해 있다네. 왜냐하면 양모와 실에서의 분할술은, 한편으론

실패에 의해서 특정 방식으로 이루어지는가 하면, 다른 한편 

손으로는 또 다른 방식으로 이루어짐으로써, 방금 언급된

이름들을 지녔으니 말이지.

ΝΕ. ΣΩ. Πάνυ μὲν οὖν. 

물론입니다.

ΞΕ. Αὖθις δὴ πάλιν συγκριτικῆς μόριον ἅμα καὶ                                   5

ταλασιουργίας ἐν αὐτῇ γιγνόμενον λάβωμεν· ὅσα δὲ τῆς 

διακριτικῆς ἦν αὐτόθι, μεθιῶμεν σύμπαντα, δίχα τέμνον-

τες τὴν ταλασιουργίαν διακριτικῷ τε καὶ συγκριτικῷ 

τμήματι. 

그래서 곧장 다시 결합술의 부분과 동시에 방직기술의 

부분도 그 기술 안에서 생성되고 있는 것을 파악해 

보세나. 그런데 여기에서 분할술에 속한 것들은, 그 모두를 

우리가 제쳐두기로 하세, 방직기술을 분할적인 부분과 

결합적인 부분 둘로 자르면서 말이지.

ΝΕ. ΣΩ. Διῃρήσθω.                                                                              10

그리 분할된 것이도록 하죠.

ΞΕ. Τὸ συγκριτικὸν τοίνυν αὖ σοι καὶ ταλασιουργικὸν 

ἅμα μόριον, ὦ Σώκρατες, διαιρετέον, εἴπερ ἱκανῶς μέλ-                   d

λομεν τὴν προρρηθεῖσαν ὑφαντικὴν αἱρήσειν. 

그러니까 이번엔 결합적인 부분인 동시에 방직적인 

부분이, 소크라테스, 분할되어야만 한다네, 만일 정말로 

우리가 장차 앞서 언급된 직조술을 충분히 파악해낼 

참이라면 말이지.

ΝΕ. ΣΩ. Οὐκοῦν χρή. 

그래야만 하지 않은가 말이죠.

ΞΕ. Χρὴ μὲν οὖν· καὶ λέγωμέν γε αὐτῆς τὸ μὲν εἶναι 

στρεπτικόν, τὸ δὲ συμπλεκτικόν.                                                          5

그래야만 하긴 하네. 그런가 하면 우리는 한편은 꼬는 

것으로, 다른 한편은 엮는 것으로 말하도록 하세.

ΝΕ. ΣΩ. Ἆρ᾿ οὖν μανθάνω; δοκεῖς γάρ μοι τὸ περὶ τὴν 

τοῦ στήμονος ἐργασίαν λέγειν στρεπτικόν. 

그럼 제가 이해한 건가요? 왜냐하면 제겐 당신께서 실 

구현에 관련된 것을 꼬는 것으로 말씀하시는 것이라 

여겨지니 말이죠.

ΞΕ. Οὐ μόνον γε, ἀλλὰ καὶ κρόκης· ἢ γένεσιν ἄστροφόν 

τινα αὐτῆς εὑρήσομεν; 

그뿐만 아니라, 씨실의 경우도 그렇다네. 아님 씨실의

꼬지 않는 어떤 생성을 우리가 발견하겠는가?

ΝΕ. ΣΩ. Οὐδαμῶς.                                                                               10

결코 발견 못하겠죠.

ΞΕ. Διόρισαι δὴ καὶ τούτοιν ἑκάτερον· ἴσως γὰρ ὁ                              e

διορισμὸς ἔγκαιρος ἄν σοι γένοιτο.

그러니 더 나아가 양편 각각을 분할해야만 하기도 하지. 

왜냐하면 아마 그 분할이 자네에게 적기가 될 테니까.

ΝΕ. ΣΩ. Πῇ; 

어떤 식으로요?

ΞΕ. Τῇδε· τῶν περὶ ξαντικὴν ἔργων μηκυνθέν τε καὶ 

σχὸν πλάτος λέγομεν εἶναι κάταγμά τι;                                                5

이런 식일세. 방모술에 관련한 작업들 중 길고 넓이를

지닌 것은 무슨 소모사로 있다고 우리가 말하지?

ΝΕ. ΣΩ. Ναί. 

네.

ΞΕ. Τούτου δὴ τὸ μὲν ἀτράκτῳ τε στραφὲν καὶ στερεὸν 

νῆμα γενόμενον στήμονα μὲν φάθι τὸ νῆμα, τὴν δὲ ἀπευ-

θύνουσαν αὐτὸ τέχνην εἶναι στημονονητικήν. 

그래서 이 부분에서 한편은 실패에 의해 꼬이고 또 단단하게 

자아진 것이 된 방직물은 우리가 날실로, 그걸 펼치는 기술은 

날실-방적술이라고 주장하게.

ΝΕ. ΣΩ. Ὀρθῶς.                                                                                  10

옳게 말이죠.

ΞΕ. Ὅσα δέ γε αὖ τὴν μὲν συστροφὴν χαύνην 

λαμβάνει, τῇ δὲ τοῦ στήμονος ἐμπλέξει πρὸς τὴν τῆς 

κνάψεως ὁλκὴν ἐμμέτρως τὴν μαλακότητα ἴσχει, ταῦτ᾿ 

ἄρα κρόκην μὲν τὰ νηθέντα, τὴν δὲ ἐπιτεταγμένην αὐτοῖς 

εἶναι τέχνην κροκονητικὴν φῶμεν.                                               283a

그런가 하면 이번엔 한편으로는 느슨한 꼬임을 지니고, 

다른 한편 손질의 당김과 관련한 실의 엮어 넣음에 적당한

유연성을 지니는 것들, 이것들의 경우 자아진 것들은 

씨실이라고, 반면 그것들에 부여된 기술은 씨실-방적술로 

주장하기로 하세.

ΝΕ. ΣΩ. Ὀρθότατα. 

무척이나 옳게 말이죠.

ΞΕ. Καὶ μὴν τό γε τῆς ὑφαντικῆς μέρος ὃ προυθέμεθα, 

παντί που δῆλον ἤδη. τὸ γὰρ συγκριτικὴς τῆς ἐν ταλα-

σιουργίᾳ μόριον ὅταν εὐθυπλοκίᾳ κρόκης καὶ στήμονος                      5

ἀπεργάζηται πλέγμα, τὸ μὲν πλεχθὲν σύμπαν ἐσθῆτα 

ἐρεᾶν, τὴν δ᾿ ἐπὶ τούτῳ τέχνην οὖσαν προσαγορεύομεν 

ὑφαντικήν. 

어쨌든 직조술에서 우리가 내세우고 있던 부분은, 아마 

모두에게 이미 분명할 걸세. 왜냐하면 방직술 안에서의 

결합술의 부분은 씨실과 실의 고른 엮임에 의해 엮인 것이 

구현될 때, 그 엮인 것 전부가 모직 옷감이고, 이것을 위해 

있는 기술은 우리가 직조술이라 부르니까 말이지.

ΝΕ. ΣΩ. Ὀρθότατα. 

매우 옳게 말이죠.

ΞΕ. Εἶεν· τί δή ποτε οὖν οὐκ εὐθὺς ἀπεκρινάμεθα                             b 221122

πλεκτικὴν εἶναι κρόκης καὶ στήμονος ὑφαντικήν, ἀλλὰ 

περιήλθομεν ἐν κύκλῳ πάμπολλα διοριζόμενοι μάτην; 

좋네. 이제 그렇다면 도대체 무엇 때문에 우리는 곧장

씨실과 날실의 엮음기술이 직조술이라고 답하지 않고, 

오히려 빙빙 에둘러가며 온갖 것들을 헛되이 규정하였던 

걸까?

ΝΕ. ΣΩ. Οὔκουν ἔμοιγε, ὦ ξένε, μάτην οὐδὲν τῶν 

ῥηθέντων ἔδοξε ῥηθῆναι.                                                                     5

적어도 제게는, 손님, 이야기된 것들 중 무엇도 전혀 

헛되이 이야기되지 않은 것으로 여겨졌습니다.

ΞΕ. Ἀλλὰ τάχ᾿ ἄν, ὦ μακάριε, δόξειε. πρὸς δὴ τὸ 

νόσημα τὸ τοιοῦτον, ἂν ἄρα πολλάκις ὕστερον ἐπίῃ―

θαυμαστὸν γὰρ οὐδέν―λόγον ἄκουσόν τινα προσήκοντα 

περὶ πάντων τῶν τοιούτων ῥηθῆναι.                                                  c

허나 어쩌면, 복 받은 친구, 헛되이 여겨질 수도 있을 걸세.

그래서 이러한 질병에 대해서는, 혹시 이후에 닥쳐올 수도

있다면, 그게 놀랄 일은 전혀 아니니, 이런 모든 일들에

관련하여 언급되기에 적절한 말을 들어보게나.

ΝΕ. ΣΩ. Λέγε μόνον.

말씀만 해주세요.

ΞΕ. Πρῶτον τοίνυν ἴδωμεν πᾶσαν τήν τε ὑπερβολὴν 

καὶ τὴν ἔλλειψιν, ἵνα κατὰ λόγον ἐπαινῶμεν καὶ ψέγωμεν 

τὰ μακρότερα τοῦ δέοντος ἑκάστοτε λεγόμενα καὶ τἀναν-                    5

τία περὶ τὰς τοιάσδε διατριβάς. 

그러니까 우선 우리는 초과와 결여 둘 모두를 보도록 하세, 

이러한 시간 드는 일들과 관련하여 때마다 필요 이상으로

길게 논해진 것들 혹은 그 반대로 말해진 것들을 비율에 따라

(or 합리적으로) 칭찬하고 또 비판하기 위해서 말이지.

ΝΕ. ΣΩ. Οὐκοῦν χρή.

그래야만 하지 않나 싶네요.

ΞΕ. Περὶ δὴ τούτων αὐτῶν ὁ λόγος ἡμῖν οἶμαι 

γιγνόμενος ὀρθῶς ἂν γίγνοιτο. 

그래서 바로 이런 일들에 관련하여 우리에게 논의가  

이루어진다면 옳게 되리라 나는 생각한다네.

ΝΕ. ΣΩ. Τίνων;                                                                                    10

무엇에 관련해서 말씀이시죠?

ΞΕ. Μήκους τε πέρι καὶ βραχύτητος κὰι πάσης 

ὑπεροχῆς τε καὶ ἐλλείψεως· ἡ γάρ που μετρητικὴ περὶ                     d

πάντ᾿ ἐστὶ ταῦτα. 

길고 짧음에 관해서 그리고 모든 초과와 결여에 관해서일세. 

왜냐하면 아마 이 모든 것들을 둘러싸고 측정술이 있으니까.

ΝΕ. ΣΩ. Ναί. 

네.

ΞΕ. Διέλωμεν τοίνυν αὐτὴν δύο μέρη· δεῖ γὰρ δὴ πρὸς 

ὃ νῦν σπεύδομεν.                                                                                 5

그러니 그 측정술을 두 부분으로 분할하세. 지금 우리가 

몰두하고 있는  일에 필요하니까.

ΝΕ. ΣΩ. Λέγοις ἂν τὴν διαίρεσιν ὅπῃ. 

그 분할이 어떤 식일지 말씀해 주시겠죠.

ΞΕ. Τῇδε· τὸ μὲν κατὰ τὴν πρὸς ἄλληλα μεγέθους καὶ 

σμικρότητος κοινωνίαν, τὸ δὲ κατὰ τὴν τῆς γενέσεως 

ἀναγκαίαν οὐσίαν. 

이런 식일세. 한쪽 부분은 서로에 대한 큼과 작음의 공유에 

따른 것이고, 다른 부분은 그 생성에 필연적인 존재에 따른 

것이지.

>> 측정술은 상대적인 측정과 절대적인 측정으로 구분된다?

'생성'을 크고 작음의 생성에 한정해 보자.

>> 생성 일반에 필수적인 것이 적도라는 내용을 고려하면 

'생성'을 일반화. by Kang.

ΝΕ. ΣΩ. Πῶς λέγεις;                                                                            10

어찌 하시는 말씀이십니까?

ΞΕ. Ἆρ᾿ οὐ κατὰ φύσιν δοκεῖ σοι τὸ μεῖζον μηδενὸς 

ἑτέρου δεῖν μεῖζον λέγειν ἢ τοῦ ἐλάττονος, καὶ τοὔλαττον 

αὖ τοῦ μείζονος ἔλαττον, ἄλλου δὲ μηδενός;                                     e

본성에 따라 자네에게는 더 큰 것이 다른 아무것도 아닌 

더 작은 것보다 더 크다고 말해야 한다고 여겨지나, 또

이번엔 더 작은 것도 더 큰 것 말고는 그 외의 아무것 보다도

더 작다고 하지 않아야 한다고 여겨지나?

ΝΕ. ΣΩ. Ἔμοιγε. 

적어도 제겐 그렇습니다.

ΞΕ. Τί δέ; τὸ τὴν τοῦ μετρίου φύσιν ὑπερβάλλον καὶ 

ὑπερβαλλόμενον ὑπ᾿ αὐτῆς ἐν λόγοις εἴτε καὶ ἐν ἔργοις ἆρ᾿ 

οὐκ αὖ λέξομεν ὡς ὄντως γιγνόμενον, ἐν ᾧ καὶ διαφέρουσι               5

μάλιστα ἡμῶν οἵ τε κακοὶ καὶ οἱ ἀγαθοί; 

그런데 어떤가? 척도의 본성을 초과하는 것과 이 본성에 의해 

초과당하는 것이 말들 속에서든 일들 속에서든 있는 그대로 

생성된다고 우리가 말하지 않겠는가? 그 안에서 우리 중 

나쁜 자들과 좋은 자들도 특히나 차이가 나지.

ΝΕ. ΣΩ. Φαίνεται. 

그리 나타납니다.

ΞΕ. Διττὰς ἄρα ταύτας οὐσίας καὶ κρίσεις τοῦ μεγάλου 

καὶ τοῦ σμικροῦ θετέον, ἀλλ᾿ οὐχ ὡς ἔφαμεν ἄρτι πρὸς 

ἄλληλα μόνον δεῖν, ἀλλ᾿ ὥσπερ νῦν εἴρηται μᾶλλον τὴν μὲν             10

πρὸς ἄλληλα λεκτέον, τὴν δ᾿ αὖ πρὸς τὸ μέτριον· οὗ δὲ 

ἕνεκα, μαθεῖν ἆρ᾿ ἂν βουλοίμεθα; 

그래서 큼과 작음에 대한 이러한 이중의 있음과 판단을 

상정해야만 하지만, 우리가 아까 주장하던대로 그 둘 서로에 

대해서만 그래야 하는 게 아니라, 오히려 한편으로는 지금

이야기되듯 서로에 대한 존재와 판단을, 다른 한편 이번엔 

적도에 대한 존재와 판단도 그래야 하지. 그런데 그 목적이 

되는 바를, 우리는 알길 바라겠지?

ΝΕ. ΣΩ. Τί μήν;

왜 아니겠습니까?

ΞΕ. Εἰ πρὸς μηδὲν ἕτερον τὴν τοῦ μείζονος ἐάσει τις                 284a

φύσιν ἢ πρὸς τοὔλαττον, οὐκ ἔσται ποτὲ πρὸς τὸ μέτριον· ἦ 

γάρ; 

만일 누군가가 더 큰 것의 본성을 더 작은 것에 대해서 말고는 

다른 아무것에 대해서도 허락하지 않는다면, 도대체 적도에 

대해서는 더 작은 것이 있지 않겠지. 아니 그런가?

ΝΕ. ΣΩ. Οὕτως.

그렇습니다.

 

-蟲-

 

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