Τὸ δὲ τούτων ἀντίστροφον αὖ, τὸ περὶ τὰς τῶν σωμάτων                      c

καὶ διανοήσεων θεραπείας αἷς αἰτίαις σῴζεται, πάλιν εἰκὸς 

καὶ πρέπον ἀνταποδοῦναι· δικαιότερον γὰρ τῶν ἀγαθῶν πέρι 

μᾶλλον ἢ τῶν κακῶν ἴσχειν λόγον. 

 헌데 이번에는 이런 일들에 대응하는 것으로서, 신체와 지성에

대한 구원의 원인이 되어주는 보살핌에 관련된 것을, 그럴 듯하고

적절한 것으로서 다시금 답변해야 하겠습니다. 왜냐하면 악한 

자들에 관련하여서보다는 좋은 자들에 관련하여 설명을 구하는 

편이 훨씬 더 정의로운 일이기 때문이지요.

                                            πᾶν δὴ τὸ ἀγαθὸν 

καλόν, τὸ δὲ καλὸν οὐκ ἄμετρον· καὶ ζῷον οὖν τὸ τοιοῦτον                      5

ἐσόμενον σύμμετρον θετέον. συμμετριῶν δὲ τὰ μὲν σμικρὰ 

διαισθανόμενοι συλλογιζόμεθα, τὰ δὲ κυριώτατα καὶ μέγιστα 

ἀλογίστως ἔχομεν.                                                                       d 

                                                    실로 모든 좋은 것은

아름답고, 헌데 아름다운 것은 척도를 상실한 것이 아닙니다. 

그러니 이러한 것으로서 살아있는 것 역시 척도에 부합하는

것으로 있으리라 상정해야만 합니다. 그런데 척도에 부합하는

것들 중 사소한 것들이야 우리가 지각해냄으로써 함께 

헤아린데도, 가장 주되고 거대한 것들은 우리가 헤아려 살필 수 

없는 처지에 있지요.

                        πρὸς γὰρ ὑγιείας καὶ νόσους ἀρετάς τε                     d //220209

καὶ κακίας οὐδεμία συμμετρία καὶ ἀμετρία μείζων ἢ ψυχῆς 

αὐτῆς πρὸς σῶμα αὐτό· ὧν οὐδὲν σκοποῦμεν οὐδ᾿ ἐννοοῦμεν, 

ὅτι ψυχὴν ἰσχυρὰν καὶ πάντῃ μεγάλην ἀσθενέστερον καὶ 

ἔλαττον εἶδος ὅταν ὀχῇ, καὶ ὅταν αὖ τοὐναντίον συμπα-                         5

γῆτον τούτω, οὐ καλὸν ὅλον τὸ ζῷον―ἀσύμμετρον γὰρ ταῖς 

μεγίσταις συμμετρίαις―τὸ δὲ ἐναντίως ἔχον πάντων θεα-

μάτων τῷ δυναμένῳ καθορᾶν κάλλιστον καὶ ἐρασμιώτατον. 

                         그야 건강과 질병에 대해서든 덕과 악덕에

대해서든 그 어떠한 척도의 성립이든 척도의 상실이든 육체

자체에 비례하는 영혼 자체의 경우보다 더 중한 것은 없으니 

말입니다. 그것들에 관하여 우리가 아무것도 검토하지도

이해하지도 못하고 있는 것들인데 말이죠. 강력하고 모든

면에서 장대한 영혼을 더욱 허약하고 왜소한 종이 지탱할 경우,

또 이번엔 그 둘이 반대로 구성되는 경우에도, 전체로서 그

생물은 아름답지 않으니까요. 그야 가장 중대한 척도의 성립에

있어서 척도를 상실한 것이니 말이지요. 그런데 그 반대 상태에

있는 것은 가시적인 모든 것들 중에서 바라볼 능력을 갖춘

자에게 가장 아름답고 가장 사랑스러운 것입니다.

οἷον οὖν ὑπερσκελὲς ἢ καί τινα ἑτέραν ὑπέρεξιν ἄμετρον                      e

ἑαυτῷ τι σῶμα ὂν ἅμα μὲν αἰσχρόν, ἅμα δ᾿ ἐν τῇ κοινωνίᾳ 

τῶν πόνων πολλοὺς μὲν κόπους, πολλὰ δὲ σπάσματα καὶ 

διὰ τὴν παραφορότητα πτώματα παρέχον μυρίων κακῶν 

αἴτιον ἑαυτῷ, ταὐτὸν δὴ διανοητέον καὶ περὶ τοῦ συναμ-                        5

φοτέρον, ζῷον ὃ καλοῦμεν, ὡς ὅταν τε ἐν αὐτῷ ψυχὴ κρείτ-

των οὖσα σώματος περιθύμως ἴσχῃ, διασείουσα πᾶν αὐτὸ                   88a

ἔνδοθεν νόσων ἐμπίμπλησι, καὶ ὅταν εἴς τινας μαθήσεις καὶ 

ζητήσεις συντόνως ἴῃ, κατατήκει, διδαχάς τ᾿ αὖ καὶ μάχας 

ἐν λόγοις ποιουμένη δημοσίᾳ καὶ ἰδίᾳ δι᾿ ἐρίδων καὶ φιλονι-

κίας γιγνομένων διάπυρον αὐτὸ ποιοῦσα σαλεύει, καὶ ῥεύματα                 5

ἐπάγουσα, τῶν λεγομένων ἰατρῶν ἀπατῶσα τοὺς πλείστους, 

τἀναίτια αἰτιᾶσθαι ποιεῖ· 

                                                     그러니 지나치게 긴 

사지나 또는 다른 무슨 과도함도 그 자신에게 일종의 척도를 

상실한 신체인 동시에 한편으로는 추한 신체이기도 하고, 그런데 

노역과 관련된 경우 한편으로는 숱한 곤란을, 다른 한편으로는

많은 부상과 절룩거림으로 인한 넘어짐을 내놓으면서 자신에게

수 많은 악의 원인이기도 하듯, 실로 양쪽이 함께인 것에

관련하여서도 똑같은 것으로 생각해야만 하니, 우리가 생물이라

부르는 것은, 그 안에 깃든 영혼이 신체보다 더 강한 것으로

있으면서 과도하게 격정적인 상태일 때에도, 그 신체 전체를

뒤흔들어서 내부에서부터 질병으로 가득 차거니와, 어떤 학습이나

탐구에 긴장감을 갖고 몰입할 때에도, [신체를] 쳐지게 하고, 또 

이번엔 교육 그리고 논변 안에서의 전투들을 공적으로나 사적으로 

행하면서 생성되는 경쟁심과 승부욕을 통하여 신체를 불타오르게 

만들어서 동요시키고, 흐름들을 촉발시켜서, 소위 의사라 불리는

자들의 대다수를 기만하고서, 정반대의 원인을 찾도록 만든다고 

생각해야 합니다.

                               σῶμά τε ὅταν αὖ μέγα καὶ ὑπέρ-

ψυχον σμικρᾷ συμφυὲς ἀσθενεῖ τε διανοίᾳ γένηται, διττῶν 

ἐπιθυμιῶν οὐσῶν φύσει κατ᾿ ἀνθρώπους, διὰ σῶμα μὲν                          b

τροφῆς, διὰ δὲ τὸ θειότατον τῶν ἐν ἡμῖν φρονήσεως, αἱ τοῦ 

κρείττονος κινήσεις κρατοῦσαι καὶ τὸ μὲν σφέτερον αὔξουσαι, 

τὸ δὲ τῆς ψυχῆς κωφὸν καὶ δυσμαθὲς ἀμνῆμόν τε ποιοῦσαι, 

τὴν μεγίστην νόσον ἀμαθίαν ἐναπεργάζονται.                                      5

                     또 이번엔 신체가 거대하고도 영혼을 압도하는 

것으로서 하찮고 나약한 지성과 함께 타고나게 될 때에도, 인간에 

대해 본성적으로 이중의 욕망이 있기에, 신체로 인해서는 생육의 

욕망이, 우리에게 속한 것들 중 가장 신적인 것으로 인해서는 

지혜의 욕망이 있으니, 더 강한 쪽의 운동들이 압도하고 제 몫을 

증가시키며, 영혼의 우둔함과 더디 배움 그리고 기억하지 못함을 

만들어내고, 가장 중대한 질병인 무지를 그 안에 구현시켜냅니다.

                                                           μία δὴ σω-                       5

τηρία πρὸς ἄμφω, μήτε τὴν ψυχὴν ἄνευ σώματος κινεῖν μήτε 

σῶμα ἄνευ ψυχῆς, ἵνα ἀμυνομένω γίγνησθον ἰσορρόπω καὶ 

ὑγιῆ.                                                                                         c

                                                           그래서 그

양자에 맞선 유일한 구원은, 영혼이 신체를 버려두고 운동하지도

않고 신체가 영혼을 버려두고 운동하지도 않는 것, 그리하여

그 둘이 수호됨으로써 그 둘이 평형이 되고 건전한 것이 되도록

하는 것입니다.

      τὸν δὴ μαθηματικὸν ἤ τινα ἄλλην σφόδρα μελέτην                         c

διανοίᾳ κατεργαζόμενον καὶ τὴν τοῦ σώματος ἀποδοτέον 

κίνησιν, γυμναστικῇ προσομιλοῦντα, τόν τε αὖ σῶμα ἐπι-

μελῶς πλάττοντα τὰς τῆς ψυχῆς ἀνταποδοτέον κινήσεις, 

μουσικῇ καὶ πάσῃ φιλοσοφίᾳ προσχρώμενον, εἰ μέλλει                             5

δικαίως τις ἅμα μὲν καλός, ἅμα δὲ ἀγαθὸς ὀρθῶς κεκλῆσθαι. 

                  그래서 수학자나 그 외에 어떤 지성을 사용하는 

연마에 열성적으로 매진하는 자는 신체의 운동 또한 갚아야만 

하니, 체육술을 가까이 하면서 그리해야 하고, 이번엔 신체를 

조형하는 데에 마음을 쓰는 자도 영혼의 운동을 되갚아야만 하니, 

음악술과 철학 전반을 추가로 사용함으로써 그리해야만 하며, 만일 

장차 누군가가 한편으로는 정당하게 아름다운 자라고, 또 다른 

한편으로는 동시에 올바르게 훌륭한 자라고 불리려면 그래야만 

합니다.

κατὰ δὲ ταὐτὰ ταῦτα καὶ τὰ μέρη θεραπευτέον, τὸ τοῦ παντὸς 

ἀπομιμούμενον εἶδος. τοῦ γὰρ σώματος ὑπὸ τῶν εἰσιόντων                     d

καομένου τε ἐντὸς καὶ ψυχομένου, καὶ πάλιν ὑπὸ τῶν ἔξωθεν 

ξηραινομένου καὶ ὑγραινομένου καὶ τὰ τούτοις ἀκόλουθα πά-

σχοντος ὑπ᾿ ἀμφοτέρων τῶν κινήσεων, ὅταν μέν τις ἡσυχίαν 

ἄγον τὸ σῶμα παραδιδῷ ταῖς κινήσεσι, κρατηθὲν διώλετο,                       5

ἐὰν δὲ ἥν τε τροφὸν καὶ τιθήνην τοῦ παντὸς προσείπομεν 

μιμῆταί τις, καὶ τὸ σῶμα μάλιστα μὲν μηδέποτε ἡσυχίαν 

ἄγειν ἐᾷ, κινῇ δὲ καὶ σεισμοὺς ἀεί τινας ἐμποιῶν αὐτῷ διὰ 

παντὸς τὰς ἐντὸς καὶ ἐκτὸς ἀμύνηται κατὰ φύσιν κινήσεις,                     e

καὶ μετρίως σείων τά τε περὶ τὸ σῶμα πλανώμενα παθήματα 

καὶ μέρη κατὰ συγγενείας εἰς τάξιν κατακοσμῇ πρὸς ἄλληλα, 

κατὰ τὸν πρόσθεν λόγον ὃν περὶ τοῦ παντὸς ἐλέγομεν, οὐκ 

ἐχθρὸν παρ᾿ ἐχθρὸν τιθέμενον ἐάσει πολέμους ἐντίκτειν τῷ                    5

σώματι καὶ νόσους, ἀλλὰ φίλον παρὰ φίλον τεθὲν ὑγίειαν 

ἀπεργαζόμενον παρέξει.                                                             89a

         그런데 같은 점들에 따라서 이러한 부분들도 보살펴야

합니다, 우주의 형상을 모방하면서 말입니다. 왜냐하면 물체가 

유입되는 것들에 의해 내부에서 연소되기도 하고 냉각되기도 하며, 

다시 외부로부터 [다가오는] 것들에 의해 건조되기도 침습되기도 

하고 이러한 것들에 뒤따르는 일들을 그 양편의 운동들에 의해 

겪기에, 누군가 가만히 있는 신체를 그 운동들에 맡길 때엔, 붙잡혀서

파괴되어 버리고, 반면에 만일 양육자이자 보모라 우리가 부르는 바를

누군가가 모방한다면, 또한 특히나 신체 또한 결코 침묵을 지키도록

내버려두지 않는 한편, 운동시켜 언제나 신체에 모종의 진동을

불어넣으면서 안팎 전체를 통해 본성에 따라 운동들을 지켜낸다면,

신체 주위를 방황하는 겪음들과 그 부분들을 척도에 맞게 진동시키고

동류에 따른 배열 쪽으로 서로에 대해 질서잡히도록 한다면, 우주에

관련하여 우리가 논하던 앞선 논의에 따라, 적들을 곁하여 놓지

않음으로써 신체에 전쟁과 질병을 잉태시키도록 방치하지 않을

것이고, 오히려 친우들로서 곁하여 서게 되어 건강을 구현시키는

것이 되도록 내놓을 것입니다.

                               τῶν δ᾿ αὖ κινήσεων ἡ ἐν ἑαυτῷ                     89a

ὑφ᾿ αὑτοῦ ἀρίστη κίνησις―μάλιστα γὰρ τῇ διανοητικῇ καὶ 

τῇ τοῦ παντὸς κινήσει συγγενής―ἡ δὲ ὑπ᾿ ἄλλου χείρων·

χειρίστη δὲ ἡ κειμένου τοῦ σώματος καὶ ἄγοντος ἡσυχίαν δι᾿ 

ἑτέρων αὐτὸ κατὰ μέρη κινοῦσα.                                                      5

그런데 이번엔 운동들 중에서 자신 안에서 자신에 의한 것이 

최선의 운동이고―이것이 합리적 운동과 우주의 운동에 가장

동종적인 운동이니까요―반면에 그 외의 것에 의한 운동은 더

열등합니다. 헌데 널부러져 침묵을 지키는 신체의 운동으로 

다른 것들을 통해 신체를 부분적으로 운동시키는 그러한 운동이

가장 열등합니다.

                                          διὸ δὴ τῶν καθάρσεων καὶ                    5

συστάσεων τοῦ σώματος ἡ μὲν διὰ τῶν γυμνασίων ἀρίστη, 

δευτέρα δὲ ἡ διὰ τῶν αἰωρήσεων κατά τε τοὺς πλοῦς καὶ 

ὅπῃπερ ἂν ὀχήσεις ἄκοποι γίγνωνται· τρίτον δὲ εἶδος κι-

νήσεως σφόδρα ποτὲ ἀναγκαζομένῳ χρήσιμον, ἄλλως δὲ                      b

οὐδαμῶς τῷ νοῦν ἔχοντι προσδεκτέον, τὸ τῆς φαρμακευτικῆς 

καθάρσεως γιγνόμενον ἰατρικόν. 

실로 이로 인해 신체를 정화하고 구성하는 일 중에서는 운동을

통한 것이 최선이고, 두 번째는 항해에 따른 진자운동을 통한

운동 또는 어떤 식으로든 지치는 일이 일어나지 않는 이송이

이루어지는 식으로 행해지는 운동이지요. 세 번째 종류의 운동은

너무나 극심하게 그 필요를 강제받는 자에게 유용하지만, 다른

어떤 경우에도 제정신인 자는 허용하지 않아야만 하는 것으로,

약제를 사용하는 정화에 속하는 의학적인 방식으로 발생되는

것입니다.

                                           τὰ γὰρ νοσήματα, ὅσα μὴ 

μεγάλους ἔχει κινδύνους, οὐκ ἐρεθιστέον φαρμακείαις. πᾶσα 

γὰρ σύστασις νόσων τρόπον τινὰ τῇ τῶν ζῴων φύσει προσ-                     5

έοικε. 

                                                왜냐하면 질병들은,

중대한 위험을 수반하지 않는 한에서, 약의 처방에 의해

자극받지 않아야만 하기 때문이지요. 질병들의 구조는 모두

어떤 방식에선가는 생물들의 본성에 닮아있으니 말입니다.

        καὶ γὰρ ἡ τούτων σύνοδος ἔχουσα τεταγμένους τοῦ 

βίου γίγνεται χρόνους τοῦ τε γένους σύμπαντος, καὶ καθ᾿ 

αὑτὸ τὸ ζῷον εἱμαρμένον ἕκαστον ἔχον τὸν βίον φύεται, 

χωρὶς τῶν ἐξ ἀνάγκης παθημάτων· τὰ γὰρ τρίγωνα εὐθὺς                      c

κατ᾿ ἀρχὰς ἑκάστου δύναμιν ἔχοντα συνίσταται μέχρι τινὸς 

χρόνου δυνατὰ ἐξαρκεῖν, οὗ βίον οὐκ ἄν ποτέ τις εἰς τὸ 

πέραν ἔτι βιῴη. 

                                                                   또한

생물들의 결합은 전체 종의 경우에도 생의 배정된 시간을

지니고, 생물 자체도 각각 품부된 생을 타고나기도 하니까요, 

필연을 통한 겪음들을 떼어놓고 말하자면 말이죠. 왜냐하면 

삼각형이 곧장 처음부터 능력은 지니고 있기에 일정 시기까지

충분히 능력을 지니게끔 구성되기 때문입니다. 그 삼각형의

생을 결코 누가 한계 이상으로 강제할 수는 없을 것입니다.

                    τρόπος οὖν ὁ αὐτὸς καὶ τῆς περὶ τὰ νοσή-         //220216

ματα συστάσεως· ἣν ὅταν τις παρὰ τὴν εἱμαρμένην τοῦ                          5

χρονου φθείρῃ φαρμακείαις, ἅμα ἐκ σμικρῶν μεγάλα καὶ 

πολλὰ ἐξ ὀλίγων νοσήματα φιλεῖ γίγνεσθαι. διὸ παιδαγω-

γεῖν δεῖ διαίταις πάντα τὰ τοιαῦτα, καθ᾿ ὅσον ἂν ᾗ τῳ σχολή, 

ἀλλ᾿ οὐ φαρμακεύοντα κακὸν δύσκολον ἐρεθιστέον.                             d

            그러므로 질병들에 관련한 구성에도 방식은 똑같이 

적용됩니다. 누군가가 시간을 품부받은 구조에서 어긋나게 

약을 사용하여 소멸시킬 경우, 그와 동시에 작은 병들로부터

큰 질병들이 그리고 적은 질병들로부터 많은 질병들이 발생하려 

들 것입니다. 이로 인해 이러한 모든 질병들은 여가가 있는 한 

섭식으로 인도해야 하며, 약을 사용하여 악화된 질병을 

처치곤란하게 자극하지는 않아야만 합니다.

 

 Καὶ περὶ μὲν τοῦ κοινοῦ ζῴου καὶ τοῦ κατὰ τὸ σῶμα αὐτοῦ 

μέρους, ᾗ τις ἂν καὶ διαπαιδαγωγῶν καὶ διαπαιδαγωγούμενους 

ὑφ᾿ αὑτοῦ μάλιστ᾿ ἂν κατὰ λόγον ζῴη, ταύτῃ λελέχθω· τὸ 

δὲ δὴ παιδαγωγῆσον αὐτὸ μᾶλλόν που καὶ πρότερον παρα-                     5

σκευαστέον εἰς δύναμιν ὅτι κάλλιστον καὶ ἄριστον εἰς τὴν 

παιδαγωγίαν εἶναι. 

 복합적인 생물과 그 생물의 신체에 따른 부분에 관련하여서도, 

누군가가 스스로 인도하고 또한 인도받으며 최대한 논리에 따라

살아갈 방식은, 이런 식으로 논해진 것이라 합시다. 그런데 실로 

그 생물을 인도해 나아갈 것은 그 인도를 향해 능력이 닿는 한

최대로 아름답고도 훌륭한 것으로 있게끔 아마도 보다 더 또한

더욱 먼저 준비되어 있어야만 합니다.

                         δι᾿ ἀκριβείας μὲν οὖν περὶ τούτων 

διελθεῖν ἱκανὸν ἂν γένοιτο αὐτὸ καθ᾿ αὑτὸ μόνον ἔργον· τὸ                   e

δ᾿ ἐν παρέργῳ κατὰ τὰ πρόσθεν ἑπόμενος ἄν τις οὐκ ἄπο (ὤν 생략으로 볼 수도?)

τρόπου τῇδε σκοπῶν ὧδε τῷ λόγῳ διαπεράναιτ᾿ ἄν. 

                                   정확성을 통해서라면 그것들에

관하여 충분히 상술한다는 것은 그 자체만으로도 일거리가

될 것입니다. 그러나 부차적인 일에서 이전에 논의된 것들에 

따라 나아가면서 누군가 이런 식으로 고찰하면서 다음과 같이

논의를 마무리한다면 이상하지는 않을 것입니다.

                                                                  καθάπερ 

εἴπομεν πολλάκις, ὅτι τρία τριχῇ ψυχῆς ἐν ἡμῖν εἴδη κατῴ-

κισται, τυγχάνει δὲ ἕκαστον κινήσεις ἔχον, οὕτω κατὰ ταὐτὰ                    5

καὶ νῦν ὡς διὰ βραχυτάτων ῥητέον ὅτι τὸ μὲν αὐτῶν ἐν 

ἀργίᾳ διάγον καὶ τῶν ἑαυτοῦ κινήσεων ἡσυχίαν ἄγον ἀσθενέ-

οτατον ἀνάγκη γίγνεσθαι, τὸ δ᾿ ἐν γυμνασίοις ἐρρωμενέστα-

τόν· διὸ φυλακτέον ὅπως ἂν ἔχωσιν τὰς κινήσεις πρὸς                      90a

ἄλληλα συμμέτρους. 

                                                               우리가 자주 

언급했듯이, 우리 안에 영혼의 세 가지 방식으로 세 형상들이 

성립되어 있고, 마침 각각의 형상은 운동들을 지니기도 하니, 

그렇게 같은 식으로 따라서 지금도 최대한 간략하게 말해야 

합니다. 그 종들 중 일을 하지 않는 채로 지내고 제 자신의 

운동들을 침묵시키며 지내는 것은 필연적으로 가장 나약하게 

되는 반면, 훈련하며 지내는 종은 가장 강건한 것이 될 수밖에 

없다고 말입니다. 이로 인해 그 종들이 서로에 대해 척도를

함께하는 운동들을 견지하게끔 주의해야만 합니다.

                          τὸ δὲ δὴ περὶ τοῦ κυριωτάτου παρ᾿ 

ἡμῖν ψυχῆς εἴδους διανοεῖσθαι δεῖ τῇδε, ὡς ἄρα αὐτὸ δαί-

μονα θεὸς ἑκάστῳ δέδωκεν, τοῦτο ὃ δή φαμεν οἰκεῖν μὲν 

ἡμῶν ἐπ᾿ ἄκρῳ τῷ σώματι, πρὸς δὲ τὴν ἐν οὐρανῷ συγγένειαν                  5

ἀπὸ γῆς ἡμᾶς αἴρειν ὡς ὄντας φυτὸν οὐκ ἔγγειον ἀλλὰ οὐρά-

νιον, ὀρθότατα λέγοντες· ἐκεῖθεν γάρ, ὅθεν ἡ πρώτη τῆς 

ψυχῆς γένεσις ἔφυ, τὸ θεῖον τὴν κεφαλὴν καὶ ῥίζαν ἡμῶν 

ἀνακρεμαννὺν ὀρθοῖ πᾶν τὸ σῶμα.                                                   b

                                                                  그런데 

우리에게 있어서 영혼의 형상 중 가장 주도적인 것은 다음과 

같이 사유되어야 하니, 그것을 신께서 각자에게 신령한 것으로 

부여하셨다고, 이러한 것을 우리는 우리들의 신체 정상에 

거주한다고 주장하는 바, 천상에서의 동류성을 향해 

끌어올리고 우리가 마치 대지에 속한 것이 아니라 천상적인

식물로 있는 것처럼 그리한다고, 그렇게 가장 올바르게 논하면서 

사유해야만 합니다. 왜냐하면 영혼의 최초의 생성이 그로부터 

자라난 저곳으로부터, 신적인 형상이 우리의 근본인 머리를 

매어 신체 전부를 바로 세우기 때문입니다.

                                            τῷ μὲν οὖν περὶ τὰς                         b

ἐπιθυμίας ἢ περὶ φιλονικίας τετευτακότι καὶ ταῦτα δια-

πονοῦντι σφόδρα πάντα τὰ δόγματα ἀνάγκη θνητὰ ἐγγε-

γονέναι, καὶ παντάπασιν καθ᾿ ὅσον μάλιστα δυνατὸν θνητῷ 

γίγνεσθαι, τούτου μηδὲ σμικρὸν ἐλλείπειν, ἅτε τὸ τοιοῦτον                      5

ηὐξηκότι· 

                                                       그리하여 

욕망들과 관련하여서나 승부욕들과 관련하여 일삼고 

열성적으로 매진하는 자에게는 온갖 신념들이 그 안에서

사멸적인 것들로 됨이 필연적이고, 능력이 닿는 최대치까지

모든 면에서 그가 사멸적인 자가 됨이 필연적이며, 이에 조금도 

모자람이 없음이 필연적이니, 그가 이러한 것을 증대시키기 

때문입니다.

            τῷ δὲ περὶ φιλομαθίαν καὶ περὶ τὰς ἀληθεῖς 

φρονήσεις ἐσπουδακότι καὶ ταῦτα μάλιστα τῶν αὑτοῦ γεγυ-

μνασμένῳ φρονεῖν μὲν ἀθάνατα καὶ θεῖα, ἄνπερ ἀληθείας                     c

ἐφάπτηται, πᾶσα ἀνάγκη που, καθ᾿ ὅσον δ᾿ αὖ μετασχεῖν 

ἀνθρωπίνῃ φύσει ἀθανασίας ἐνδέχεται, τούτου μηδὲν μέρος 

ἀπολείπειν, ἅτε δὲ ἀεὶ θεραπεύοντα τὸ θεῖον ἔχοντά τε αὐτὸν 

εὖ κεκοσμημένον τὸν δαίμονα σύνοικον ἑαυτῷ, διαφερόντως                 5

εὐδαίμονα εἶναι. 

                반면 배움에 관련하여 그리고 참된 지혜에 관련하여 

매진하며 자신의 부분들 중 특히 이러한 부분들을 훈련하는 

자에게는 불멸하며 신적인 것들을 사려함이, 만일 정녕 진리를

포착하고자 한다면, 아마 전적으로 필연적이고, 또 이번엔

인간적인 본성으로 불멸에 참여함이 허용되는 한에서, 이 일에 

그 어떤 부분도 빠뜨리지 않는다는 것도 그럴 테니, 언제나 

신적인 것을 돌보면서 자신과 함께 기거하는 바로 그 신령한 분을

잘 집서잡힌 채로 간직하기에, 특별하게 행복한 자로 있음이

필연적입니다. 

                     θεραπεία δὲ δὴ παντὶ παντὸς μία, τὰς                       //220223

οἰκείας ἑκάστῳ τροφὰς καὶ κινήσεις ἀποδιδόναι. τῷ δ᾿ ἐν 

ἡμῖν θείῳ συγγενεῖς εἰσιν κινήσεις αἱ τοῦ παντὸς διανοήσεις 

καὶ περιφοραί· ταύταις δὴ συνεπόμενον ἕκαστον δεῖ, τὰς περὶ               d

τὴν γένεσιν ἐν τῇ κεφαλῇ διεφθαρμένας ἡμῶν περιόδους 

ἐξορθοῦντα διὰ τὸ καταμανθάνειν τὰς τοῦ παντὸς ἁρμονίας 

τε καὶ περιφοράς, τῷ κατανοουμένῳ τὸ κατανοοῦν ἐξομοιῶσαι 

κατὰ τὴν ἀρχαίαν φύσιν, ὁμοιώσαντα δὲ τέλος ἔχειν τοῦ                        5

προτεθέντος ἀνθρώποις ὑπὸ θεῶν ἀρίστου βίου πρός τε τὸν 

παρόντα καὶ τὸν ἔπειτα χρόνον.

                              그런데 모든 사람들에게 영혼의 모든 

부분에의 보살핌은 한 가지 것으로, 각자에게 고유한 양식과 운동을

되돌려주는 것입니다. 그런데 우주의 사유와 회전이 우리 안의 

신적인 부분과 동종적인 운동들이지요. 각자는 이러한 운동들을 

함께 따르면서, 생성과 관련하여 우리 머리 안의 파괴되었던 

우리의 궤도들을 바로세워 우주의 조화와 회전들을 배워내야 

하고, 이해되는 분을 이해하는 부분이 시초의 본성에 따라 닮도록

만들어야 하며, 그렇게 닮게 하여서 인간들에게 신들에 의해 제시된

최선의 삶의 완성을 현세의 시간과 이후의 시간 모두에 관련하여

이루어야 합니다.

 

-蟲-

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