Δευτέρων δὴ συστάσεων αὖ κατὰ φύσιν συνεστηκυιῶν, //211106

δευτέρα κατανόησις νοσημάτων τῷ βουλομένῳ γίγνεται συν-          c

νοῆσαι. 

 그래서 이번엔 본성에 따라 두 번째 구조들이 구성되어

있기에, 질병들에 대한 두 번째 사유가 이해를 도모하는 자에게

성립됩니다.

          μυελοῦ γὰρ ἐξ ἐκείνων ὀστοῦ τε καὶ σαρκὸς καὶ 

νεύρου συμπαγέντος, ἔτι τε αἵματος ἄλλον μὲν τρόπον, ἐκ 

δὲ τῶν αὐτῶν γεγονότος, τῶν μὲν ἄλλων τὰ πλεῖστα ᾗπερ 

τὰ πρόσθεν, τὰ δὲ μέγιστα τῶν νοσημάτων τῇδε χαλεπὰ                    5

συμπέπτωκεν· ὅταν ἀνάπαλιν ἡ γένεσις τούτων πορεύηται, 

τότε ταῦτα διαφθείρεται. 

              즉 저것들로부터 골수와 뼈와 살과 신경이 조직되고,

더 나아가 혈액 또한 방식은 다르지만, 같은 것들로부터 

생성되기에, 여타의 [질병들] 대다수는 앞서의 것들이 [생성된]

바로 그 방식으로 발생했지만, 질병들 중 가장 크게 어려운

것들은 다음과 같은 식으로 발생했습니다. 이러한 것들의

생성이 역행하는 경우, 그 때 이러한 것들이 파괴되는 것입니다.

                                 κατὰ φύσιν γὰρ σάρκες μὲν καὶ 

νεῦρα ἐξ αἵματος γίγνεται, νεῦρον μὲν ἐξ ἰνῶν διὰ τὴν συγ-

γένειαν, σάρκες δὲ ἀπὸ τοῦ παγέντος ὃ πήγνυται χωριζό-               d

μενον ἰνῶν· τὸ δὲ ἀπὸ τῶν νεύρων καὶ σαρκῶν ἀπιὸν αὖ 

γλίσχρον καὶ λιπαρὸν ἅμα μὲν τὴν σάρκα κολλᾷ πρὸς τὴν 

τῶν ὀστῶν φύσιν αὐτό τε τὸ περὶ τὸν μυελὸν ὀστοῦν τρέφον 

αὔξει, τὸ δ᾿ αὖ διὰ τὴν πυκνότητα τῶν ὀστῶν διηθούμενον                 5

καθαρώτατον γένος τῶν τριγώνων λειότατόν τε καὶ λιπαρώ-

τατον, λειβόμενον ἀπὸ τῶν ὀστῶν καὶ στάζον, ἄρδει τὸν 

μυελόν.                                                                              e

본성에 따르면 살과 신경은 혈액으로부터 생성되는데, 신경은

그 친족성으로 인해 섬유들로부터, 살은 섬유들로부터 분리되어

응집되는 것이 응고된 것으로부터 생성됩니다. 그런데 이제

신경들과 살들로부터 방출되는 점성과 유분을 지닌 것은 살을

자연상태의 뼈에 접착시키는 동시에 골수 주변의 뼈 자체도

양육하여 성장시키는 한편, 뼈의 조밀성으로 인해 여과되는 것의

경우에는 삼각형들 중 가장 정화된 유이자 가장 섬세하고 가장

빛나는 유로서, 뼈들로부터 스며나와 방울져 맺힘으로써,

골수에게 마실 것을 제공합니다.

          καὶ κατὰ ταῦτα μὲν γιγνομένων ἑκάστων ὑγίεια                  e

συμβαίνει τὰ πολλά· νόσοι δέ, ὅταν ἐναντίως. ὅταν γὰρ 

τηκομένη σὰρξ ἀνάπαλιν εἰς τὰς φλέβας τὴν τηκεδόνα ἐξιῇ, 

τότε μετὰ πνεύματος αἷμα πολύ τε καὶ παντοδαπὸν ἐν ταῖς 

φλεψὶ χρώμασι καὶ πικρότησι ποικιλλόμενον, ἔτι δὲ ὀξείαις                 5

καὶ ἁλμυραῖς δυνάμεσι, χολὰς καὶ ἰχῶρας καὶ φλέγματα 

παντοῖα ἴσχει· 

그래서 이러한 방식으로 각각의 것들이 생성될 경우 여러

건강한 것들이 귀결됩니다. 반면 질병들은, 이와 반대로 될

때 귀결되지요. 살이 용해되어 역으로 혈관 속으로 그 용해된

것을 방출할 때, 그 때 숨을 동반하여 대량의 다종다양한

혈액이 혈관 내에서 색과 쓴 맛에 의해 다채로워지고, 더

나아가 시고 짠 능력들에 의해서도 그리 되어, 온갖 종류의

담즙과 장액과 점액을 갖게 된 것입니다.

                  παλιναίρετα γὰρ πάντα γεγονότα καὶ διε-

φθαρμένα τό τε αἷμα αὐτὸ πρῶτον διόλλυσι, καὶ αὐτὰ οὐδε-

μίαν τροφὴν ἔτι τῷ σώματι παρέχοντα φέρεται πάντῃ διὰ            83a

τῶν φλεβῶν, τάξιν τῶν κατὰ φύσιν οὐκέτ᾿ ἴσχοντα περιόδων, 

ἐχθρὰ μὲν αὐτὰ αὑτοῖς διὰ τὸ μηδεμίαν ἀπόλαυσιν ἑαυτῶν 

ἔχειν, τῷ συνεστῶτι δὲ τοῦ σώματος καὶ μένοντι κατὰ χώραν 

πολέμια, διολλύντα καὶ τήκοντα.                                                 5

                                                  왜냐하면 재구축되고

손상되는 모든 것들은 우선 혈액 자체를 해체하고, 그것들 자체가

더 이상 아무런 양분도 전혀 신체에 제공하지 않으면서 혈관들을

통해 전방위로 이동하며, 본성에 따른 순환로들의 질서를 더 이상

지니지 못함으로써, 스스로 자신들에게 적대적인 것들이 되니

자신들에게 아무런 유익함도 지니지 못함으로 인해서 그러하며,

신체를 구성하고 제자리에 유지시키는 것과 적이 되어, 해체하고

융해시키는 것들로서 그리 합니다.

                                           ὅσον μὲν οὖν ἂν παλαιό-                5

τατον ὂν τῆς σαρκὸς τακῇ, δύσπεπτον γιγνόμενον μελαίνει 

μὲν ὑπὸ παλαιᾶς συγκαύσεως, διὰ δὲ τὸ πάντῃ διαβεβρῶσθαι 

πικρὸν ὂν παντὶ χαλεπὸν προσπίπτει τοῦ σώματος ὅσον                 b

ἂν μήπω διεφθαρμένον ᾖ, καὶ τοτὲ μὲν ἀντὶ τῆς πικρότητος 

ὀξύτητα ἔσχεν τὸ μέλαν χρῶμα, ἀπολεπτυνθέντος μᾶλλον 

τοῦ πικροῦ, τοτὲ δὲ ἡ πικρότης αὖ βαφεῖσα αἵματι χρῶμα 

ἔσχεν ἐρυθρώτερον, τοῦ δὲ μέλανος τούτῳ συγκεραννυμένου           5

χλοῶδες· 

                                         그러므로 살의 가장 오래된 

부분이어서 용해되는 부분은, 동화되기 어려운 것이 되어 오래된

연소에 의해서는 검어지고, 모든 방면으로 부식됨으로 인해서는

쓴 것이어서 신체의 아직 파괴되지 않은 채로 있는 모든 부분들에

가혹한 것으로서 들이닥치며, 또한 어떤 때에는 검은 것이 쓴 맛

대신 신 맛을 지니니, 쓴 것이 훨씬 더 섬세해지기 때문에 그러하며,

어느 때엔 이번엔 쓴 맛이 혈액에 의해 물들어 더 붉은 색을 지니니,

검은 것이 이것과 혼합되어 연녹색[or χολώδης/χολοειδής 담즙색]을

지닙니다.

            ἔτι δὲ συμμείγνυται ξανθὸν χρῶμα μετὰ τῆς 

πικρότητος, ὅταν νέα συντακῇ σὰρξ ὑπὸ τοῦ περὶ τὴν φλόγα 

πυρός. καὶ τὸ μὲν κοινὸν ὄνομα πᾶσιν τούτοις ἢ τινες 

ἰατρῶν που χολὴν ἐπωνόμασαν, ἢ καί τις ὢν δυνατὸς εἰς               c

πολλὰ μὲν καὶ ἀνόμοια βλέπειν, ὁρᾶν δὲ ἐν αὐτοῖς ἓν γένος 

ἐνὸν ἄξιον ἐπωνυμίας πᾶσιν· τὰ δ᾿ ἄλλα ὅσα χολῆς εἴδη 

λέγεται, κατὰ τὴν χρόαν ἔσχεν λόγον αὐτῶν ἕκαστον ἴδιον. 

                                                     더 나아가 쓴 맛과

함께 노란 색이 함께 섞이니, 불꽃 주위의 불에 의해 새로운 살이

함께 용해될 때 그렇습니다. 이러한 모든 것들에 의사들 중

어떤 이들이 공통 명칭으로는 아마도 담즙이란 이름을 붙였던

듯하고, 어쩌면 여러 유사하지 않은 것들에 주목할 수 있는

한편, 그것들 안에 들어 있는 단일한 유를 볼 수 있는 누군가도

그 모든 것들에 명명할 만한 것으로서 그리 했었던 듯합니다.

그런데 담즙의 종류들로 말해지는 여타의 것들은, 색에 따라

그것들의 각기 고유한 설명을 지녔습니다.

ἰχὼρ δέ, ὁ μὲν αἵματος ὀρὸς πρᾷος, ὁ δὲ μελαίνης χολῆς                 5

ὀξείας τε ἄγριος, ὅταν συμμειγνύηται διὰ θερμότητα ἁλμυρᾷ 

δυνάμει· καλεῖται δὲ ὀξὺ φλέγμα τὸ τοιοῦτον. 

                                                   반면 장액은, 혈액의

묽은 장액은 온유한 반면, 검고 신 담즙의 장액은 공격적이니,

열로 인해 짠 맛을 내는 능력과 함께 섞일 경우에 그렇습니다.

그런데 이러한 것이 신 점액으로 불립니다.

                                                          τὸ δ᾿ αὖ μετ᾿ 

ἀέρος τηκόμενον ἐκ νέας καὶ ἁπαλῆς σαρκός, τούτου δὲ 

ἀνεμωθέντος καὶ συμπεριληφθέντος ὑπὸ ὑγρότητος, καὶ                d

πομφολύγων συστασῶν ἐκ τοῦ πάθους τούτου καθ᾿ ἑκάστην 

μὲν ἀοράτων διὰ σμικρότητα, συναπασῶν δὲ τὸν ὄγκον 

παρεχομένων ὁρατόν, χρῶμα ἐχουσῶν διὰ τὴν τοῦ ἀφροῦ 

γένεσιν ἰδεῖν λευκόν, ταύτην πᾶσαν τηκεδόνα ἁπαλῆς σαρκὸς           5

μετὰ πνεύματος συμπλακεῖσαν λευκὸν εἶναι φλέγμα φαμέν. 

                                                     헌데 이번엔 공기와

함께 새로 난 부드러운 살에서 용해되어 나온 것은, 이것이 바람으로

채워지고 수분에 의해 함께 포괄되고, 거품들이 이러한 겪음으로부터

그 거품 각각에 따라서는 그 미미함으로 인해 비가시적인 것들로서

구성되지만, 다 함께 덩어리를 내어놓으며, 포말의 생성으로 인해

흰 것으로 보일 색을 지니기에, 연한 살의 이러한 모든 용해물로서

숨과 함께 엮인 것을 백색 점액이라 우리가 주장합니다.

φλέγματος δὲ αὖ νέου συνισταμένου ὀρὸς ἰδρὼς καὶ δάκρυον, 

ὅσα τε ἄλλα τοιαῦτα σώματα τὸ καθ᾿ ἡμέραν χεῖται καθαιρό-          e

μενα· καὶ ταῦτα μὲν δὴ πάντα νόσων ὄργανα γέγονεν, ὅταν 

αἷμα μὴ ἐκ τῶν σιτίων καὶ ποτῶν πληθύσῃ κατὰ φύσιν, 

ἀλλ᾿ ἐξ ἐναντίων τὸν ὄγκον παρὰ τοὺς τῆς φύσεως λαμ-

βάνῃ νόμους.                                                                       5

                                                             헌데 또 새로 

구성되는 점액의 묽은 것은 땀과 눈물, 그리고 여타 이와 같은

것들로서 날마다 신체가 정화되면서 흘리는 것들이라 주장하지요.

더욱이 이러한 것들은 모두 질병의 기관들이 되었으니, 혈액이

먹을 것과 마실 것으로부터 본성대로 충족되는 게 아니라, 오히려

그와 반대되는 것들로 본성의 법도에 어긋나게 덩어리를 이룰

경우에 그렇습니다.

                  διακρινομένης μὲν οὖν ὑπὸ νόσων τῆς σαρκὸς           5

ἑκάστης, μενόντων δὲ τῶν πυθμένων αὐταῖς ἡμίσεια τῆς συμ-

φορᾶς ἡ δύναμις―ἀνάληψιν γὰρ ἔτι μετ᾿ εὐπετείας ἴσχει―

τὸ δὲ δὴ σάρκας ὀστοῖς συνδοῦν ὁπότ᾿ ἂν νοσήσῃ, καὶ              84a

μηκέτι αὐτὸ ἐξ ἰνῶν †αἷμα καὶ νεύρων ἀποχωριζόμενον ὀστῷ 

μὲν τροφή, σαρκὶ δὲ πρὸς ὀστοῦν γίγνηται δεσμός, ἀλλ᾿ ἐκ 

λιπαροῦ καὶ λείου καὶ γλίσχρου τραχὺ καὶ ἁλμυρὸν αὐχ-

μῆσαν ὑπὸ κακῆς διαίτης γένηται, τότε ταῦτα πάσχον πᾶν              5

τὸ τοιοῦτον καταψήχεται μὲν αὐτὸ πάλιν ὑπὸ τὰς σάρκας 

καὶ τὰ νεῦρα, ἀφιστάμενον ἀπὸ τῶν ὀστῶν, αἱ δ᾿ ἐκ τῶν 

ῥιζῶν συνεκπίπτουσαι τά τε νεῦρα γυμνὰ καταλείπουσι καὶ            b

μεστὰ ἅλμης· αὐταὶ δὲ πάλιν εἰς τὴν αἵματος φορὰν ἐμ-

πεσοῦσαι τὰ πρόσθεν ῥηθέντα νοσήματα πλείω ποιοῦσιν. 

                        그러므로 한편으로 질병에 의해 각각의 살이

분산되더라도, 기반들이 유지된다면 그 살들에 불행의 능력은 

반절이 되고, 여전히 용이함을 동반한 회복력을 지니니 그러하며,

그래서 살을 뼈에 결속시켜주는 것이 질병에 걸릴 경우, 그러면

더 이상은 그것이 섬유로 된 혈액이지도 못하고 신경으로부터

분리되어버려 뼈에 양분이 못 되고, 살에는 뼈를 향한 매듭이

되지 못하여, 오히려 윤기나고 매끄럽고 점성이 있는 것으로부터

잘못된 섭취에 의해 거칠고 짠 것으로 오염되니, 이 때 이러한

일들을 겪는 이러한 모든 것은 살과 신경 밑으로 스스로 다시

마모되어 들어가니, 뼈에서 빠져나옴으로써 그러하고, 그 근본

요소들로부터 떨어져 나온 살들은 신경들을 발가벗은 것들로

그리고 짠 맛으로 가득찬 것들로 방치합니다. 그런데 이러한

살들은 다시 혈액의 이동 속으로 따라들어가 앞서 언급된

질병들을 더 많이 만들어내지요.

χαλεπῶν δὲ τούτων περὶ τὰ σώματα παθημάτων γιγνομένων 

μείζω ἔτι γίγνεται τὰ πρὸ τούτων, ὅταν ὀστοῦν διὰ πυκνό-              5

τητα σαρκὸς ἀναπνοὴν μὴ λαμβάνον ἱκανήν, ὑπ᾿ ἐυρῶτος 

θερμαινόμενον, σφακελίσαν μήτε τὴν τροφὴν καταδέχηται 

πάλιν τε αὐτὸ εἰς ἐκείνην ἐναντίως ἴῃ ψηχόμενον, ἡ δ᾿ εἰς             c

σάρκας, σὰρξ δὲ εἰς αἷμα ἐμπίπτουσα τραχύτερα πάντα τῶν 

πρόσθεν τὰ νοσήματα ἀπεργάζηται· τὸ δ᾿ ἔσχατον πάντων, 

ὅταν ἡ τοῦ μυελοῦ φύσις ἀπ᾿ ἐνδείας ἢ τινος ὑπερβολῆς 

νοσήσῃ, τὰ μέγιστα καὶ κυριώτατα πρὸς θάνατον τῶν νοση-           5

μάτων ἀποτελεῖ, πάσης ἀνάπαλιν τῆς τοῦ σώματος φύσεως 

ἐξ ἀνάγκης ῥυείσης.

                                         헌데 신체를 둘러싼 이러한

겪음들이 가혹한 것들로 될 때 이것들에 앞선 겪음들이 훨씬

더 확대되니, 살의 밀도로 인해 뼈가 충분한 호흡을 확보하지

못할 경우, 부패에 의해 가열되면서, 괴저되어서 영양분을

받아들이지도 못하고 그 뼈가 다시 저 살로 역으로 마모되어

들어가되, 그 영양분은 살로 들어가고, 살은 혈액 속으로 

침입하여 모든 질병들을 이전보다 더욱 가혹하게 구현시키는

것입니다. 그런데 무엇보다도 가장 극단적인 질병은, 본성적

상태의 골수가 결핍이나 어떤 과도함으로부터 질병에 걸릴

경우, 질병들 중에서도 죽음에 이르는 데에 가장 대대적이고도

주된 것들을 이루어내니, 신체의 본성 전체가 필연적으로

역류한 탓입니다. 

 

-蟲-

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