Ἐπειδὴ δὲ πάντ᾿ ἦν τὰ τοῦ θνητοῦ ζῴου συμπεφυκότα
μέρη καὶ μέλη, τὴν δὲ ζωὴν ἐν πυρὶ καὶ πνεύματι συνέβαινεν      77a
ἐξ ἀνάγκης ἔχειν αὐτῷ, καὶ διὰ ταῦτα ὑπὸ τούτων τηκόμενον
κενούμενόν τ᾿ ἔφθινεν, βοήθειαν αὐτῷ θεοὶ μηχανῶνται.

 헌데 사멸하는 생물의 그 모든 본성적으로 타고난 부분과 사지가

있게 되었으나, 그 생존을 불과 바람 안에서 지닐 수밖에 없도록

그것[생물]에게 귀결되었고, 이런 것들로 인해 이것들에 의해

용해되고 비워져 소멸하곤 하였기에, 신들께서 그것[생물]에게

구제책을 고안해내셨습니다.

                                                                        τῆς

γὰρ ἀνθρωπίνης συγγενῆ φύσεως φύσιν ἄλλαις ἰδέαις καὶ

αἰσθήσεωσιν κεραννύντες, ὥσθ᾿ ἕτερον ζῷον εἶναι, φυτεύουσιν·        5

ἃ δὴ νῦν ἥμερα δένδρα καὶ φυτὰ καὶ σπέρματα παιδευθέντα

ὑπὸ γεωργίας τιθασῶς πρὸς ἡμᾶς ἔσχεν, πρὶν δὲ ἦν μόνα τὰ

τῶν ἀγρίων γένη, πρεσβύτερα τῶν ἡμέρων ὄντα.                        b

                                    즉 인간적인 본성과 동종적인 본성을

여타의 형상들 및 지각들과 혼합하심으로써, 그래서 또 다른

생물이 있게끔, 생육하셨으니 말이지요. 그래서 오늘날 초목과

종자로 농부들에 의해 양육된 것들이 경작된 방식으로 우리에게

주어졌으나, 그 전에는 오직 야생의 종들만이 있었으며, 그것들이

경작된 것들 보다 더 오래된 것들이랍니다.

> "ἕτερον ζῷον"이 여태까지 그 생성 이유가 설명된 남성, 여성,

여타 동물들에 더하여 '또 다른' 생물인 식물이라고 볼 수 있다.

by W. S., Kim 식물은 동물이 자꾸 비워지니 먹고 채우라고

먹을거리로서 생성된 것.

                                                                    πᾶν γὰρ             b

οὖν ὅτιπερ ἂν μετάσχῃ τοῦ ζῆν, ζῷον μὲν ἂν ἐν δίκῃ λέγοιτο

ὀρθότατα· μετέχει γε μὴν τοῦτο ὃ νῦν λέγομεν τοῦ τρίτου

ψυχῆς εἴδους, ὃ μεταξὺ φρενῶν ὀμφαλοῦ τε ἱδρῦσθαι λόγος,

ᾧ δόξης μὲν λογισμοῦ τε καὶ νοῦ μέτεστιν τὸ μηδέν, αἰσθή-             5

σεως δὲ ἡδείας καὶ ἀλγεινῆς μετὰ ἐπιθυμιῶν.

                               그야 물론 삶에 참여할 그 무엇이든

모든 것이, 생물이라 말해지는 것이 정의에 있어서 가장 올바른

것일 테지요. 그렇긴 합니다만 적어도 지금 우리가 논하는

이 생물은 영혼의 세 번째 형상에 참여하니, 그것이 흉부와 배꼽

사이에 놓인다는 그 논리가 있고, 그것에 판단과 추론 그리고

지성에는 전혀 참여하는 것이 있지 않되, 쾌와 고의 지각에는

열망들을 동반하여 참여하는 일이 있습니다.

                                                         πάσχον γὰρ

διατελεῖ πάντα, στραφέντι δ᾿ αὐτῷ ἐν ἑαυτῷ περὶ ἑαυτό, τὴν

μὲν ἔξωθεν ἀπωσαμένῳ κίνησιν, τῇ δ᾿ οἰκείᾳ χρησαμένῳ,              c

τῶν αὑτοῦ τι λογίσασθαι κατιδόντι φύσει οὐ παραδέδωκεν ἡ

γένεσις.

                                            왜냐하면 그것이 시종일관

모든 것들을 겪되, 자신 안에서 자신 주위로 회전하며, 외부의

운동은 밀쳐내고, 고유한 운동은 활용하는 그것에게, 그 자신의

것들 중 뭔가를 파악하여 추론하는 일은 본성상 그 생성이 

그것에게 허용해주지 않았기 때문입니다. 

           διὸ δὴ ζῇ μὲν ἔστιν τε οὐχ ἕτερον ζῴου, μόνιμον

δὲ καὶ κατερριζωμένον πέπηγεν διὰ τὸ τῆς ὑφ᾿ ἑαυτοῦ

κινήσεως ἐστερῆσθαι.                                                             5

                                                  그래서 이로 인해

살아 있고 동물과 다른 것으로 있지 않지만, 머물러 있는

것으로서 자신에 의한 운동을 결여함으로 인해 뿌리를 내려

고착되었습니다.

 

Ταῦτα δὴ τὰ γένη πάντα φυτεύσαντες οἱ κρείττους τοῖς

ἥττοσιν ἡμῖν τροφήν, τὸ σῶμα αὐτὸ ἡμῶν διωχέτευσαν

τέμνοντες οἷον ἐν κήποις ὀχετούς, ἵνα ὥσπερ ἐκ νάματος

ἐπιόντος ἄρδοιτο.

그래서 이러한 유들 모두를 그 우월하신 분들께서 저열한

우리에게 양분으로서 생육해주시며, 우리의 신체 자체에

길을 내셨으니 마치 정원에 수로를 내듯이 분단하심으로써

그리하셨으며, 유입되는 흐름으로부터 관개가 되듯이 하게끔

그리 하셨지요.

                        καὶ πρῶτον μὲν ὀχετοὺς κρυφαίους ὑπὸ

τὴν σύμφυσιν τοῦ δέρματος καὶ τῆς σαρκὸς δύο φλέβας              d

ἔτεμον νωτιαίας, δίδυμον ὡς τὸ σῶμα ἐτύγχανεν δεξιοῖς τε

καὶ ἀριστεροῖς ὄν· ταύτας δὲ καθῆκαν παρὰ τὴν ῥάχιν, καὶ τὸν

γόνιμον μεταξὺ λαβόντες μυελόν, ἵνα οὗτός τε ὅτι μάλιστα

θάλλοι, καὶ ἐπὶ τἆλλα εὔρους ἐντεῦθεν ἅτε ἐπὶ κάταντες ἡ               5

ἐπίχυσις γιγνομένη παρέχοι τὴν ὑδρείαν ὁμαλήν.

                     그리고 우선 수로들로서 피부와 살이 함께

자라나는 곳 아래에 감추어지게 두 척추 혈관을 텄으니, 마침

신체가 오른쪽과 왼쪽으로 이중인 것이라 생각하시며 그리

하셨습니다. 이러한 혈관들을 등뼈 곁에 세워두시고, 그 사이에서

산출적인 골수를 취하시었으니, 이것이 최대한 가지를 치도록,

그리고 여타의 것들을 향해서도 여기에서부터 잘 흐르도록, 아래쪽을

향해 흐름이 생겼기에 고른 관개를 제공하게끔 그리 하셨습니다.

                                                                μετὰ δὲ

ταῦτα σχίσαντες περὶ τὴν κεφαλὴν τὰς φλέβας καὶ δι᾿ 

ἀλλήλων ἐναντίας πλέξαντες διεῖσαν, τὰς μὲν ἐκ τῶν δεξιῶν          e

ἐπὶ τἀριστερὰ τοῦ σώματος, τὰς δ᾿ ἐκ τῶν ἀριστερῶν ἐπὶ τὰ

δεξιὰ κλίναντες, ὅπως δεσμὸς ἅμα τῇ κεφαλῇ πρὸς τὸ σῶμα

εἴη μετὰ τοῦ δέρματος, ἐπειδὴ νεύροις οὐκ ἦν κύκλῳ κατὰ

κορυφὴν περιειλημμένη, καὶ δὴ καὶ τὸ τῶν αἰσθήσεων πάθος           5

ἵν᾿ ἀφ᾿ ἑκατέρων τῶν μερῶν εἰς ἅπαν τὸ σῶμα εἴη διάδηλον.

                                                                  이러한 일들

다음으로는 머리 주위로 혈관들을 분산시키고 서로를 통해 반대로

엮어 통과시키셨으니, 한편의 혈관들은 신체의 오른편에서 왼편으로,

다른 쪽 혈관들은 왼편에서 오른편으로 기울여, 머리에게 신체 쪽으로

피부와 더불어 매듭으로 있게끔, 머리가 혈관들로 구형으로 정수리를

따라 감싸여 있지 않았기에, 더 나아가 지각들에 대한 겪음이 사지들의

양편으로부터 신체 전체에까지 완전히 분명한 것으로 있도록 그리

하셨습니다.

τὸ δ᾿ ἐντεῦθεν ἤδη τὴν ὑδραγωγίαν παρεσκεύασαν τρόπῳ τινὶ

τοιῷδε, ὃν κατοψόμεθα ῥᾷον προδιομολογησάμενοι τὸ τοιόνδε,   78a

ὅτι πάντα ὅσα ἐξ ἐλαττόνων συνίσταται στέγει τὰ μείζω,

τὰ δὲ ἐκ μειζόνων τὰ σμικρότερα οὐ δύναται, πῦρ δὲ πάντων

γενῶν σμικρομερέστατον, ὅθεν δι᾿ ὕδατος καὶ γῆς ἀέρος τε καὶ

ὅσα ἐκ τούτων συνίσταται διαχωρεῖ καὶ στέγειν οὐδὲν ἀὐτὸ             5

δύναται.

그런데 이로부터 이제 관개로를 다음과 같은 어떤 방식으로 제공하였으니,

이는 다음의 것을 추가로 동의함으로써 더 쉽게 살펴보게 될 것인 바,

더 작은 것들로 구성된 모든 것들은 더 큰 것들을 가두는 반면, 더 큰

것들로 구성된 것들은 더 작은 것들을 그리 할 수 없고, 그런데 불은

모든 유들 중에 가장 작은 부분으로 된 것이고, 이로부터 물과 흙과 공기

그리고 이것들로 구성된 것들을 통과하고 그것을 아무것도 가둘 수

없다는 것이지요. 

            ταὐτὸν δὴ καὶ περὶ τῆς παρ᾿ ἡμῖν κοιλίας δια-

νοητέον, ὅτι σιτία μὲν καὶ ποτὰ ὅταν εἰς αὐτὴν ἐμπέσῃ,

στέγει, πνεῦμα δὲ καὶ πῦρ σμικρομερέστερα ὄντα τῆς αὑτῆς           b

συστάσεως οὐ δύναται.

                      더 나아가 우리의 복강에 관련하여서도 같은

것이 사유되어야만 합니다. 먹거리와 마실거리는 그 속으로

들어왔을 때, 가두지만, 숨과 불은 그 몸통의 구조보다 더 작은

부분들로 이루어진 것들이기에 그리할 수 없다는 점이 말이지요.

                               τούτοις οὖν κατεχρήσατο ὁ θεὸς εἰς //211009

τὴν ἐκ τῆς κοιλίας ἐπὶ τὰς φλέβας ὑδρείαν, πλέγμα ἐξ ἀέρος

καὶ πυρὸς οἷον οἱ κύρτοι συνυφηνάμενος, διπλᾶ κατὰ τὴν

εἴσοδον ἐγκύρτια ἔχον, ὧν θάτερον αὖ πάλιν διέπλεξεν                  5

δίκρουν· καὶ ἀπὸ τῶν ἐγκυρτίων δὴ διετείνατο οἷον σχοίνους

κύκλῳ διὰ παντὸς πρὸς τὰ ἔσχατα τοῦ πλέγματος.

그리하여 그 신께서는 이러한 것들을 복강에서 혈관들로의 관개를

위해 두루 사용하셨습니다. 공기와 불로 된 꼬인 것을 이를 테면

통발들처럼 지어내심으로써 말이죠. 그건 유입로를 따라 이중으로

된 통발주둥이를 지녔는데, 그 중 한편은 또 다시 두 갈래로

가르셨습니다. 더 나아가 그 통발주둥이들에서부터 이를 테면

동아줄 같은 것을 그 꼬인 것 전체를 거쳐 그 극단들에 이르기까지

구형으로 뻗어 놓으셨지요.

                                                                 τὰ μὲν

οὖν ἔνδον ἐκ πυρὸς συνεστήσατο τοῦ πλοκάνου ἅπαντα, τὰ δ᾿      c

ἐγκύρτια καὶ τὸ κύτος ἀεροειδῆ, καὶ λαβὼν αὐτὸ περιέστησεν

τῷ πλασθέντι ζῴῳ τρόπον τοιόνδε.

                                 그리하여 그 채반의 내부의 것들은 전부

다 불로 구성하셨고, 통발주둥이들과 흉곽은 공기류로 구성하셨으며,

그것을 취하시고는 빚어진 생물에게 다음과 같은 방식으로 둘러

세우셨습니다.

                                              τὸ μὲν τῶν ἐγκυρτίων

εἰς τὸ στόμα μεθῆκεν· διπλοῦ δὲ ὄντος αὐτοῦ κατὰ μὲν τὰς

ἀρτηρίας εἰς τὸν πλεύμονα καθῆκεν θάτερον, τὸ δ᾿ εἰς τὴν            5

κοιλίαν παρὰ τὰς ἀρτηρίας· τὸ δ᾿ ἕτερον σχίσας τὸ μέρος

ἑκάτερον κατὰ τοὺς ὀχετοὺς τῆς ῥινὸς ἀφῆκεν κοινόν, ὥσθ᾿ 

ὅτε μὴ κατὰ στόμα ἴοι θάτερον, ἐκ τούτου πάντα καὶ τὰ

ἐκείνου ῥεύματα ἀναπληροῦσθαι.                                            d

                  통발주둥이들 중 한편은 입쪽으로 터 놓으셨죠.

그런데 그것이 이중인지라 기관지를 따라서 폐쪽으로 한쪽

편을 놓아두시고, 다른 쪽은 복강쪽으로 기관지 곁에 두셨습니다.

그런데 다른 쪽은 각각 두 부분으로 가르셔서 코의 두 통로를

따라 공통으로 개통하셨습니다. 다른 한쪽 콧구멍이 입을 따라

나아가지 못할 때, 이쪽 콧구멍으로 저쪽 콧구멍의 흐르는 모든

것들이 공급되도록 말이죠.

                                           τὸ δὲ ἄλλο κύτος τοῦ                d

κύρτου περὶ τὸ σῶμα ὅσον κοῖλον ἡμῶν περιέφυσεν, καὶ πᾶν

δὴ τοῦτο τοτὲ μὲν εἰς τὰ ἐγκύρτια συρρεῖν μαλακῶς, ἅτε ἀέρα

ὄντα, ἐποίησεν, τοτὲ δὲ ἀναρρεῖν μὲν τὰ ἐγκύρτια, τὸ δὲ

πλέγμα, ὡς ὄντος τοῦ σώματος μανοῦ, δύεσθαι εἴσω δι᾿                 5

αὐτοῦ καὶ πάλιν ἔξω, τὰς δὲ ἐντὸς τοῦ πυρὸς ἀκτῖνας διαδεδε-

μένας ἀκολουθεῖν ἐφ᾿ ἑκάτερα ἰόντος τοῦ ἀέρος, καὶ τοῦτο,

ἕωσπερ ἂν τὸ θνητὸν συνεστήκῃ ζῷον, μὴ διαπαύεσθαι                 e

γιγνόμενον· τούτῳ δὲ δὴ τῷ γένει τὸν τὰς ἐπωνυμίας θέμενον

ἀναπνοὴν καὶ ἐκπνοὴν λέγομεν θέσθαι τοὔνομα.

그런데 그 통발의 그 외 통을 우리의 속이 빈 신체 주위로 둘러

키우셨고, 더 나아가 이 모든 흐름을 어느 때엔 통발주둥이들을

향해 유연하게 함께 흐르도록, 그 주둥이들이 공기들이기에,

그렇게 만드셨고, 또 다른 때에는 그 주둥이들[을 통해 흐르는

것들]이 역행하도록 만드셨으나, 그 꼬인 것은, 그 물체가 성긴

것이기에, 그 물체를 통해 [모든 것이] 안으로 그리고 다시 밖으로

스미도록 만드셨으며, 내부의 불의 빛줄기들은 완전히 결속되어

공기가 이행할 때 양쪽으로 따르도록 만드셨고, 이런 일이,

사멸적인 것이 생물로서 구성되어 있는 동안에는, 이루어지기를

그치지 못하도록 하셨지요. 그래서 이러한 유에는 이름을 정해준

자가 들숨과 날숨을 이름으로 정해주었다고 우리가 말하는

것입니다.

                                                               πᾶν δὲ δὴ

τό τ᾿ ἔργον καὶ τὸ πάθος τοῦθ᾿ ἡμῶν τῷ σώματι γέγονεν

ἀρδομένῳ καὶ ἀναψυχομένῳ τρέφεσθαι καὶ ζῆν· ὁπόταν γὰρ           5

εἴσω καὶ ἔξω τῆς ἀναπνοῆς ἰούσης τὸ πῦρ ἐντὸς συνημμένον

ἕπηται, διαιωρούμενον δὲ ἀεὶ διὰ τῆς κοιλίας εἰσελθὸν τὰ

σιτία καὶ ποτὰ λάβῃ, τήκει δή, καὶ κατὰ σμικρὰ διαιροῦν,           79a

διὰ τῶν ἐξόδων ᾗπερ πορεύεται διάγον, οἷον ἐκ κρήνης ἐπ᾿ 

ὀχετοὺς ἐπὶ τὰς φλέβας ἀντλοῦν αὐτά, ῥεῖν ὥσπερ αὐλῶνος

διὰ τοῦ σώματος τὰ τῶν φλεβῶν ποιεῖ ῥεύματα.

               그래서 모든 작용과 겪음이 이러한 것으로서 우리의

신체로 하여금 수분을 공급받고 혼을 되살려 양분을 얻고

살아있도록 그렇게 발생되었던 것입니다. 왜냐하면 안팎으로

들숨이 드나들어서 내부의 불이 그에 결합하여 따르고, 불은

언제나 복강을 통해 부유하여 들어와 먹거리와 마실거리를

붙잡을 언제든, 그래서 그것들을 분해하고, 나아가 잘게 분할하여,

출로들을 통해 당도하는 그 어디로든 가로질러 나르며, 이를 테면

샘으로부터 물줄기들로 그리하듯 혈관들로 그것들을 길어, 마치

골짜기마냥 신체를 관통하여 혈관의 혈류들이 흐르도록 만들기

때문이지요.

 

 Πάλιν δὲ τὸ τῆς ἀναπνοῆς ἴδωμεν πάθος, αἷς χρώμενον                5

αἰτίαις τοιοῦτον γέγονεν οἷονπερ τὰ νῦν ἐστιν. ὧδ᾿ οὖν.

 그런데 다시 들숨의 그 겪음을 살펴봅시다. 그것이 지금 그대로

그러한 것으로 생성될 때 어떠한 원인들을 사용하여 그리 되는지

말입니다. 그건 이하와 같습니다.

ἐπειδὴ κενὸν οὐδέν ἐστιν εἰς ὃ τῶν φερομένων δύναιτ᾿ ἂν            b

εἰσελθεῖν τι, τὸ δὲ πνεῦμα φέρεται παρ᾿ ἡμῶν ἔξω, τὸ μετὰ

τοῦτο ἤδη παντὶ δῆλον ὡς οὐκ εἰς κενόν, ἀλλὰ τὸ πλησίον

ἐκ τῆς ἕδρας ὠθεῖ· τὸ δ᾿ ὠθούμενον ἐξελαύνει τὸ πλησίον

ἀεί, καὶ κατὰ ταύτην τὴν ἀνάγκην πᾶν περιελαυνόμενον εἰς            5

τὴν ἕδραν ὅθεν ἐξῆλθεν τὸ πνεῦμα, εἰσιὸν ἐκεῖσε καὶ ἀνα-

πληροῦν αὐτὴν συνέπεται τῷ πνεύματι, καὶ τοῦτο ἅμα πᾶν

οἷον τροχοῦ περιαγομένου γίγνεται διὰ τὸ κενὸν μηδὲν εἶναι.        c

허공은 이동하는 것들 중 무언가가 그리로 들어갈 능력을 가질

그 어떤 것으로도 있을 수 없으나, 숨은 우리에게서 밖으로

이동하기에, 이 다음으로는 허공을 향해 이동하는 게 아니라,

인접한 것을 그 자리로부터 밀어낸다는 것이 모두에게 이제

분명하지요. 그런데 밀려나는 것은 언제나 인접한 것을 몰아내고,

이러한 필연에 따라 모든 것은 숨이 그로부터 추방된 그 자리로

두루 밀려남으로써, 저곳으로 들어가 그 자리를 다시 채움으로써

그 숨에 함께 따르고, 이러한 모든 일이 동시에 이를 테면 

수레바퀴가 둥글게 돌아갈 때처럼 일어나니 허공이란 아무것도

아니라는 점으로 인해서 그러하지요.

διὸ δὴ τὸ τῶν στηθῶν καὶ τὸ τοῦ πλεύμονος ἔξω μεθιὲν τὸ

πνεῦμα πάλιν ὑπὸ τοῦ περὶ τὸ σῶμα ἀέρος, εἴσω διὰ μανῶν

τῶν σαρκῶν δυομένου καὶ περιελαυνομένου, γίγνεται πλῆρες·

αὖθις δὲ ἀποτρεπόμενος ὁ ἀὴρ καὶ διὰ τοῦ σώματος ἔξω ἰὼν          5

εἴσω τὴν ἀναπνοὴν περιωθεῖ κατὰ τὴν τοῦ στόματος καὶ τὴν

τῶν μυκτήρων δίοδον.

                                             그래서 이로 인해 가슴과 폐가

외부로 다시 숨을 배출하고 다시 신체 주위의 공기에 의해, 이 공기가

성긴 살을 통해 내부로 스며들고 또 두루 밀려남으로써, 채워지게

됩니다. 그런데 곧장 그 공기가 방향을 전환하고 신체를 통해 밖으로

나아가 안으로 들숨을 입과 비공의 통로를 따라 몰아넣지요.

                               τὴν δ᾿ αἰτίαν τῆς ἀρχῆς αὐτῶν θετέον

τήνδε. πᾶν ζῷον αὑτοῦ τἀντὸς περὶ τὸ αἷμα καὶ τὰς φλέβας         d

θερμότατα ἔχει, οἷον ἐν ἑαυτῷ πηγήν τινα ἐνοῦσαν πυρός· ὃ

δὴ καὶ προσηκάζομεν τῷ τοῦ κύρτου πλέγματι, κατὰ μέσον

διατεταμένον ἐκ πυρὸς πεπλέχθαι πᾶν, τὰ δὲ ἄλλα ὅσα

ἔξωθεν, ἀέρος.                                                                   5

그런데 그것들의 원리의 원인은 이하와 같은 것이라 상정되어야만

합니다. 모든 생물은 자신의 내부 혈액과 혈관 주위에서 가장 

따뜻한 상태이죠. 이를 테면 자신 안에 어떤 불의 원천 같은 것이

들어있는 것 같이 말입니다. 그래서 우리가 통발로 엮인 것에

비유한 바의 것도, 중심에서 뻗쳐 있는 그 전부가 불로 엮여 있고,

그 밖에 외부의 것들은, 공기로 엮여 있다는 것입니다.

                    τὸ θερμὸν δὴ κατὰ φύσιν εἰς τὴν αὑτοῦ                 5

χώραν ἔξω πρὸς τὸ συγγενὲς ὁμολογητέον ἰέναι· δυοῖν δὲ

τοῖν διεξόδοιν οὔσαιν, τῆς μὲν κατὰ τὸ σῶμα ἔξω, τῆς δὲ αὖ

κατὰ τὸ στόμα καὶ τὰς ῥῖνας, ὅταν μὲν ἐπὶ θάτερα ὁρμήσῃ,            e

θάτερα περιωθεῖ, τὸ δὲ περιωσθὲν εἰς τὸ πῦρ ἐμπῖπτον

θερμαίνεται, τὸ δ᾿ ἐξιὸν ψύχεται.

                                                                  그래서 

열은 본성에 따라 자신의 장소쪽 외부로 동종적인 것을 향해

나아간다는 점이 동의되어야만 합니다. 그런데 그 통로는

둘로서, 한쪽은 신체를 따라 외부로, 그런데 이번엔 다른 쪽은

입과 비공을 따라 있어서, [열이] 한편에서 박차고 나올 때에는,

다른 편을 압박하고, 압박된 것은 불로 들어가 가열되나, 빠져나온

것은 냉각됩니다.

                                          μεταβαλλούσης δὲ τῆς

θερμότητος καὶ τῶν κατὰ τὴν ἑτέραν ἔξοδον θερμοτέρων

γιγνομένων πάλιν ἐκείνῃ ῥέπον αὖ τὸ θερμότερον μᾶλλον,            5

πρὸς τὴν αὑτοῦ φύσιν φερόμενον, περιωθεῖ τὸ κατὰ θάτερα·

τὸ δὲ τὰ αὐτὰ πάσχον καὶ τὰ αὐτὰ ἀνταποδιδὸν ἀεὶ, κύκλον

οὕτω σαλευόμενον ἔνθα καὶ ἔνθα ἀπειργασμένον ὑπ᾿ ἀμφο-

τέρων τὴν ἀναπνοὴν καὶ ἐκπνοὴν γίγνεσθαι παρέχεται.

그런데 열이 전환하고 한쪽 출로를 따라 더 뜨거운 것들이

생성되면 다시 훨씬 더 뜨거운 것이 저쪽으로 기울어서, 자신의

본성을 향해 이동하여, 다른 편에 따른 것을 두루 압박합니다.

그런데 언제나 같은 것들을 겪고도 같은 것들을 되돌려주는

그 열은, 순환적으로 그렇게 이리저리 흔들리게끔 양편에 의해 

구현되어 들숨과 날숨이 생성되도록 해주지요.

 

-蟲-

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