48 Mixture
A Diogenes Laertius 7.151 (SVF 2.479)
καὶ τὰς κράσεις δὲ δι᾿ ὅλου γίνεσθαι, καθά φησιν ὁ Χρύσιππος ἐν τῇ τρίτῃ τῶν Φυσικῶν, καὶ μὴ κατὰ περιγραφὴν καὶ παράθεσιν· καὶ γὰρ εἰς πέλαγος ὀλίγος οἶνος βληθεὶς ἐπὶ ποσὸν ἀντιπαρεκταθήσεται, εἶτα συμφθαρήσεται.
또한 혼합들이 전체를 통하여 이루어진다고 한다, 크뤼십포스가 『자연학』 3권에서 말한 바들에 따라, 또한 표면에 따라서도 아니고 병렬에 따라서도 아니라고 한다: 왜냐하면 바다로 약간의 포도주가 떨어지는 것으로도 특정시간동안 상호에 완전히 관통할 것이고, 그래서 함께 뭉뚱그려질 것이기 때문이다.
ἀντιπαρεκταθήσεται : ἀντιπαρεκτείνομαι fut. to be reciprocally interpenetrated.
συμφθαρήσεται : συμφθείρω fut. pass. break down into a unified mass.
B Plutarch, Comm. not. 1078E (SVF 2.480)
καὶ ταῦτα προσδέχεται Χρύσιππος εὐθὺς ἐν τῷ πρώτῳ τῶν Φυσικῶν ζητημάτων οὐδὲν ἀπέχειν φάμενος οἴνου σταλαγμὸν ἕνα κεράσαι τὴν θάλατταν· καὶ ἵνα δὴ μὴ τοῦτο θαυμάζωμεν, εἰς ὅλον φησὶ τὸν κόσμον διατενεῖν τῇ κράσει τὸν σταλαγμόν.
크뤼십포스는 이런 점들도 인정한다, 곧장 『자연학』 1권에서 탐대상들 중 그 무엇도 한 방울의 포도주가 바다를 혼합시킴을 막지 않는다고 말하며: 더 나아가 우리가 이 점에 경악하지 않도록, 전체로서의 우주로 그 한 방울이 혼합으로써 확장하여 관통한다고 말한다.

C Alexander, Mixt. 216,14 - 218,6 (SVF 2.473)
(1) ἔστι δὲ ἡ Χρυσίππου δόξα περὶ κράσεως ἥδε· ἡνῶσθαι μὲν ὑποτίθεται τὴν σύμπασαν οὐσίαν, πνεύματός τινος διὰ πάσης αὐτῆς διήκοντος, ὑφ᾿ οὗ συνέχεταί τε καὶ συμμένει καὶ σύμπαθές ἐστιν αὑτῷ τὸ πᾶν·
(1) 그런데 혼합에 관한 크뤼십포스의 의견은 이러한 것이다: 그는, 그것에 의해서 모든 것이 자체와 더불어 지탱되고 견지되며 상호작용하는, 그런 어떤 프네우마가 그 모든 존재(본질)을 통하여 관통할 때, 통틀어 모든 존재(본질)가 통일되었다고 전제한다:
(2) τῶν δὲ μιγνυμένων ἐν αὐτῇ σωμάτων τὰς μὲν παραθέσει μίξεις γίνεσθαι λέγει, δύο τινῶν ἢ καὶ πλειόνων οὐσιῶν εἰς ταὐτὸν συντεθειμένων καὶ παρατιθεμένων ἀλλήλαις, ὣς φησιν, καθ᾿ ἁρμήν, σωζούσης ἑκάστης αὐτῶν ἐν τῇ τοιαύτῃ παραθέσει κατὰ τὴν περιγραφὴν τὴν οἰκείαν οὐσίαν τε καὶ ποιότητα, ὡς ἐπὶ κυάμων φέρε εἰπεῖν καὶ πυρῶν ἐν τῇ παρ᾿ ἀλλήλους θέσει γίνεσθαι·
(2) 그런데 그는 그 존재(본질) 안에서 섞이는 물체들에 대해여 나열로써의 혼합들이 생겨난다고 말한다, 어떤 둘 혹은 그 이상의 존재들이 같은 곳으로 함께 놓이고 서로 곁하여 놓일 때, 그가 말하기로, 연결에 따라 그러할 때, 이와 같은 나열에서 그것들의 각 존재가 표면에 따라 그 고유한 본질과 속성들을 보존할 때, 말하자면 콩들과 밀알들에 대해 상호에 곁하여 선 안에서 생겨나듯.
φέρε εἰπεῖν : let us say.
(3) τὰς δέ τινας συγχύσει δι᾿ ὅλων τῶν τε οὐσιῶν αὐτῶν καὶ τῶν ἐν αὐταῖς ποιοτήτων συμφθειρομένων ἀλλήλαις, ὡς γίνεσθαί φησιν ἐπὶ τῶν ἰατρικῶν φαρμάκων κατὰ σύμφθαρσιν τῶν μιγνυμένων, ἄλλου τινὸς ἐξ αὐτῶν γεννωμένου σώματος·
(3) 전체들을 통한 혼합들은 그것들의 본질들과 그 자체들 안의 속성들이 상호 혼융될 때 생겨난다고 한다, 의료용 약들에 대해 그것들이 혼융에 따라 섞일 때, 그 외의 어떤 물체가 그것들로부터 산출될 때 생겨난다고 그가 말하듯.
(4) τὰς δέ τινας γίνεσθαι μίξεις λέγει δι᾿ ὅλων τινῶν οὐσιῶν τε καὶ τῶν τούτων ποιοτήτων ἀντιπαρεκτεινομένων ἀλλήλαις μετὰ τοῦ τὰς ἐξ ἀρχῆς οὐσίας τε καὶ ποιότητας σώζειν ἐν τῇ μίξει τῇ τοιᾷδε, ἥντινα τῶν μίξεων κρᾶσιν ἰδίως εἶναι λέγει. τὴν γάρ δύο ἢ καὶ πλειόνων τινῶν σωμάτων ὅλων δι᾿ ὅλων ἀντιπαρέκτασιν ἀλλήλοις οὕτως, ὡς σώζειν ἕκαστον αὐτῶν ἐν τῇ μίξει τῇ τοιαύτῃ τήν τε οἰκείαν οὐσίαν καὶ τὰς ἐν αὐτῇ ποιότητας, λέγει κρᾶσιν εἶναι μόνην τῶν μίξεων. εἶναι γὰρ ἴδιον τῶν κεκραμένων τὸ δύνασθαι χωρίζεσθαι πάλιν ἀπ᾿ ἀλλήλων, ὃ μόνως γίνεται τῷ σώζειν ἐν τῇ μίξει τὰ κεκραμένα τὰς αὑτῶν φύσεις.
(4) 어떤 혼합들은 전체들을 통하여 어떤 존재들과 이것들의 속성들이 상호에 완전히 관통할 때 생겨난다고 말하며 이와 더불어 최초의 본질과 속성들이 바로 이와 같은 혼합 안에서 살아남는다고 말하는데, 그 섞임들에 속하는 어떤 섞임이든 고유하게 혼합이라고 말한다. 왜냐하면 둘이나 그 이상의 어떤 물체들 전체들이 전체들을 통하여 상호에 완전히 관통함이, 그것들의 각각이 이러한 섞임 안에서 고유한 본질과 그 본질 내의 속성들을 보존하는, 그런 식으로 이루어지는 것은 섞임들 중 오직 혼합뿐이라고 말하기 때문이다. 왜냐하면 혼합된 것들 중 다시 상호로부터 분리될 능력이 있는 것은 개별적인 것이고, 이런 것은 오로지 그 섞임 안에서 혼합된 것들이 그것들의 본성들을 보존함으로써 이루어지는 것이라고 하기 때문이다.
(5) τὸ δὲ ταύτας τὰς διαφορὰς εἶναι τῆς μίξεως πειρᾶται πιστοῦσθαι διὰ τῶν κοινῶν ἐννοιῶν, μάλιστα δὲ κριτήρια τῆς ἀληθείας φησὶν ἡμᾶς παρὰ τῆς φύσεως λαβεῖν ταύτας·
(5) 그런데 그는 이러한 차이들이 그 섞임에 속한다는 것을 공통된 이해들을 통하여 정당화하고자 시도하고, 우리가 진리에 대한 최상의 기준들로 자연으로부터 이러한 차이들을 취한다고 말한다:
(6) ἄλλην γοῦν φαντασίαν ἔχειν ἡμᾶς τῶν καθ᾿ ἁρμὴν συγκειμένων, καὶ ἄλλην τῶν συγκεχυμένων τε καὶ συνεφθαρμένων, καὶ ἄλλην τῶν κεκραμένων τε καὶ ἀλλήλοις δι᾿ ὅλων ἀντιπαρεκτεινομένων οὕτως ὡς σώζειν ἕκαστον αὐτῶν τὴν οἰκείαν φύσιν. ἣν διαφορὰν φαντασιῶν οὐκ ἂν εἴχομεν, εἰ πάντα τὰ ὁπωσοῦν μιγνύμενα παρέκειτο ἀλλήλοις καθ᾿ ἁρμήν.
(6) 그러므로 우리가 연결에 따라 함께 놓인 것들의 현상을 취하고, 그 외의 현상을 혼합되는 것들과 혼융되는 것들에서 취하며, 혼합되는 것들이자 그것들 각각이 그것들의 고유한 본성을 보존하는 그런 식으로 상호에 전체를 통하여 완전히 괕오하는 것들에서 그 외의 현상을 취한다고 말한다.
(7) τὴν δὲ τοιαύτην ἀντιπαρέκτασιν τῶν κιρναμένων ὑπολαμβάνει γίνεσθαι χωρούντων δι᾿ ἀλλήλων τῶν κιρναμένων σωμάτων, ὡς μηδὲν μόριον ἐν αὐτοῖς εἶναι μὴ μετέχον πάντων τῶν ἐν τῷ τοιούτῳ κεκραμένῳ μίγματι.
(7) 그런데 혼합되는 것들의 이러한 완전한 상호 관통을 그는 혼합되는 물체들이 상호의 것들을 통해 포함할 때 생긴다고 간주하고, 그래서 이 혼합되는 섞임 내의 모든 것들에 참여하지 않는 부분은 그것들 안에 전혀 없다고 간주한다.
(8) τοῦ δὲ τοῦτο οἴεσθαι γίνεσθαι πίστεις φέρουσιν οἱ προιστάμενοι τῆσδε τῆς δόξης τό τε πολλὰ τῶν σωμάτων σώζειν τὰς ἑαυτῶν ποιότητας ἐπὶ τ᾿ ἐλαττόνων ἐναργῶν ὄγκων καὶ ἐπὶ μειζόνων ὄντα (ὡς ὁρᾶν ἔστιν ἐπὶ τοῦ λιβανωτοῦ, ὃς ἐν τῷ θυμιᾶσθαι λεπτυνόμενος ἐπὶ πλεῖστον τὴν αὑτοῦ φυλάσσει ποιότητα), ἔτι τε τὸ πολλὰ εἶναι, ἃ καθ᾿ ἑαυτὰ μὴ οἷά τε ὄντα ἐπί τι ἐλθεῖν μέγεθος ὑπ᾿ ἄλλων βοηθούμενα ἐπ᾿ αὐτὸ πρόεισι. τὸν γοῦν χρυσὸν ὑπό τινων μιγνυμένων φαρμάκων ἐπὶ πλεῖστον χεῖσθαί τε καὶ λεπτύνεσθαι, ἐφ᾿ ὅσον καθ᾿ αὑτὸν ἐλαυνόμενος οὐκ ἐδύνατο . . .
(8) 이러한 일이 이루어진다는 생각에 대한 논증(확신)들로서 이러한 의견(믿음)을 내세우는 자들은 다음 사항들을 제시한다. 물체들의 대부분이 더 작은 가시적 덩어리들 관한 경우든 더 큰 가시적 덩어리들에 관한 경우이든 그 자신들의 속성들을 유지한다는 점(유항에 관련하여 볼 수 있듯, 그것이 피워지는 경우에서 희박화되면서 아주 큰 범위에 걸쳐 그 자체의 속성을 지켜내는 것처럼), 더 나아가 많은 것들이, 그 자체에 따라 어떤 크기에 닿을 수 없는 것들이면서 그 외의 것들에 의해 도움을 받아 그 크기로 나아가는 그런 것들이라는 점도. 그러므로 확실히 황금은 어떤 혼합되는 약품들에 의해서, 그 자체로 단조되어서 이를 수 없는 정도까지, 아주 큰 범위에 걸쳐 용해되고 희박화된다. . .
(9) ὧν οὕτως ἐχόντων οὐδέν φασι θαυμαστὸν τὸ καὶ σώματά τινα βοηθούμενα ὑπ᾿ ἀλλήλων οὕτως ἀλλήλοις ἑνοῦσθαι δι᾿ ὅλων, ὡς αὐτὰ σωζόμενα μετὰ τῶν οἰκείων ποιοτήτων ἀντιπαρεκτείνεσθαι ἀλλήλοις δι᾿ ὅλων ὅλα, κἂν ᾗ τινα ἐλάττω τὸν ὄγκον καὶ μὴ δυνάμενα καθ᾿ αὑτὰ ἐπὶ τοσοῦτον χεῖσθαί τε καὶ σώζειν τὰς οἰκείας ποιότητας. οὕτω γὰρ καὶ τὸν κύαθον τοῦ οἴνου κιρνᾶσθαι τῷ ὕδατι τῷ πολλῷ βοηθούμενον ὑπ᾿ αὐτοῦ εἰς τὴν ἐπὶ τοσοῦτον ἔκτασιν.
(9) 이러한 일들이 그러한 상태이기에 어떤 물체들도 그 외의 것들에 의해 도움을 받음으로써, 그 물체들이 고유한 성질들과 함께 보존하면서 전체들을 통하여 전체들로서 상호에 완전히 관통하는 방식으로, 그렇게 상호간에 전체들을 통하여 통일된다는 것이 전혀 놀라운 일이 아니라고 그들은 말한다, 더 작은 어떤 덩어리이고 그것들 자체로 그 정도까지 용해될 수도 없고 고유한 속성들을 보존할 수도 없는 것일지라도. 왜냐하면 그런 식으로 한 잔의 포도주도 많은 물과 그 물에 의해 도움을 받아 그 만큼의 연장까지 융합된다고 하기 때문이다.
(10) τοῦ δὲ τοῦθ᾿ οὕτως ἔχειν ὡς ἐναργέσι χρῶνται μαρτυρίοις τῷ τε τὴν ψυχὴν ἰδίαν ὑπόστασιν ἔχουσαν, ὥσπερ καὶ τὸ δεχόμενον αὐτὴν σῶμα, δι᾿ ὅλου τοῦ σώματος διήκειν ἐν τῇ μίξει τῇ πρὸς αὐτὸ σώζουσαν τὴν οἰκείαν οὐσίαν (οὐδὲν γὰρ ψυχῆς ἄμοιρον τοῦ τὴν ψυχὴν ἔχοντος σώματος), ὁμοίως δὲ ἔχειν καὶ τὴν τῶν φυτῶν φύσιν, ἀλλὰ καὶ τὴν ἕξιν ἐν τοῖς συνεχομένοις ὑπὸ τῆς ἕξεως.
(10) 이 일이 그러한 처지라는 점에 대해 명백한 증거들로서 그들은 개별적인 기초를 지닌 영혼이, 그 영혼을 받아들이는 물체도 그러하듯, 물체 전체를 통하여 그 물체에 대한 영혼의 고유한 존재를 보존하는 혼합 속에서 관통한다는 점을 (왜냐하면 영혼이 그 영혼을 지니는 물체에 대해 몫의 결여가 전혀 없으므로), 식물들의 생장 또한 마찬가지 상태이나, 견지에 의해 지탱되는 것들 내에서의 그 견지도 그러하다는 점을 사용한다.
(11) ἀλλὰ καὶ τὸ πῦρ ὅλον δι᾿ ὅλου χωρεῖν τοῦ σιδήρου λέγουσι, σώζοντος αὐτῶν ἑκατέρου τὴν οἰκείαν οὐσίαν.
(11) 뿐만 아니라 불 또한 전체로서 철 전체를 통하여 융해한다고 그들은 말하는데, 그 둘 각각이 고유한 존재를 보존하면서 그러하다고 말한다.
(12) καὶ τῶν στοιχείων δέ φασι τῶν τεσσάρων τὰ δύο, τό τε πῦρ καὶ τὸν ἀέρα, λεπτομερῆ τε καὶ κοῦφα καὶ εὔτονα ὄντα, διὰ τῶν δύο, γῆς τε καὶ ὕδατος, παχυμερῶν καὶ βαρέων καὶ ἀτόνων ὄντων διαπεφοιτηκέναι ὅλα δι᾿ ὅλων, σώζοντα τὴν οἰκείαν φύσιν καὶ συνέχειαν αὐτά τε καὶ ἐκεῖνα.
(12) 그들은 네 가지 원소들 중 그 두 가지, 불과 공기 또한, 희박화되는 것들이자 가벼운 것들이며 잘 긴장된 것들로서, 두 가지 것들, 흙과 물, 조밀하고 무거우며 긴장이 풀린 것들인 그것들 전체들을 통하여 전체들로서 침투한다고, 고유한 생장과 지속을 이것들도 저것들도 보존하는 채로 그리한다고 말한다.

D Stobaeus 1.155,5 - 11 (SVF 2.471, part)
ὅτι δ᾿ ἐπὶ τοιούτων κράσεων διαμένουσιν αἱ ποιότητες τῶν συγκραθέντων, πρόδηλον ἐκ τοῦ πολλάκις ἐξ ἐπιμηχανήσεως ἀποχωρίζεσθαι ταῦτα ἀπ᾿ ἀλλήλων. ἐὰν γοῦν σπόγγον ἠλαιωμένον καθῇ τις εἰς οἶνον ὕδατι κεκραμένον, ἀποχωρίσει τὸ ὕδωρ τοῦ οἴνου ἀναδραμόντος τοῦ ὕδατος εἰς τὸν σπόγγον.
이러한 혼합들과 관련하여 그 공동으로 혼합된 것들의 속성들이 존속한다는 점은, 자주 인위적으로 그것들이 상호로부터 분리되어 나온다는 점으로부터 분명하다. 그러므로 만일 기름 먹은 해면을 누군가 물과 혼합된 포도주에 놓는다면, 물은 그 물이 해면으로 되돌아감으로써 포도주와 분리되어 나올 것이다.

E Plutarch, Comm. not. 1078B-D (including SVF 2.465, part)
(1) ἀλλ᾿ ἀνάγκη γιγνομένης ὥσπερ ἀξιοῦσι τῆς ἀνακράσεως ἐν ἀλλήλοις τὰ μιγνύμενα γίγνεσθαι καὶ ταὐτὸν ὁμοῦ τῷ ἐνυπάρχειν περιέχεσθαι καὶ τῷ δέχεσθαι περιέχειν θάτερον· καὶ μηδέτερον αὐτῶν αὖ πάλιν δυνατὸν εἶναι συμβαίνει, ἀμφότερα τῆς κράσεως δι᾿ ἀλλήλων διιέναι καὶ μηδὲν ἐπιλείπεσθαι μηδενὸς μόριον ἀλλὰ <πᾶν> παντὸς ἀναπίμπλασθαι βιαζομένης.
(1) 그들이 주장하는 것처럼 혼합이 이루어질 경우 그 섞인 것들이 그것들 상호간에 생겨남이 필연적이고 동일한 것이 동시에 포함하는 것에 의해 포함됨이 필연적이며 그 수용됨으로써 다른 것을 포함함도 필연적이다: 다시 또 역으로 이러한 일들 중 어느 쪽도 귀결되어 나올 수 없는데, 그 혼합이 양자가 상호를 통해 관통하며 어떤 부분도 전혀 남김이 없이 오히려 모든 것을 모든 것으로 채워지도록 강제하기 때문이다.
(2) ἐνταῦθα δήπου καὶ τὸ θρυλούμενον ἐν ταῖς διατριβαῖς Ἀρκεσιλάου σκέλος ἥκει ταῖς ἀπορίαις ἐπεμβαῖνον αὐτῶν μετὰ γέλωτος. εἰ γάρ εἰσιν αἱ κράσεις δι᾿ ὅλων, τί κωλύει, τοῦ σκέλους ἀποκοπέντος καὶ κατασαπέντος καὶ ῥιφέντος εἰς τὴν θάλατταν καὶ διαχυθέντος, οὐ τὸν Ἀντιγόνου μόνον στόλον διεκπλεῖν, ὡς ἔλεγεν Ἀρκεσίλαος, ἀλλὰ τὰς Ξέρξου χιλίας καὶ διακοσίας καὶ τὰς Ἑλληνικὰς ὁμοῦ τριακοσίας τριήρεις ἐν τῷ σκέλει ναυμαχούσας;
(2) 아마도 이로부터 아르케실라오스의 연구들에서 그 논란이 되는 다리가 조롱과 더불어 발을 내딛어 난점들에 당도하였을 것이다. 왜냐하면 만일 그 혼합들이 전체들을 통한 것이라면, 무엇이 막겠는가, 그 다리가 잘려나가고 시들어 바다에 던져져 분해되어 버렸을 때, 안티고노스의 군대만가 바다를 건너는 것뿐만 아니라, 아르케실라오스의 말대로, 크세르크세스의 1,200 삼단노선들과 마찬가지로 헬라스의 300 삼단노선들도 그 다리에서 해전을 벌이는 것 또한?

F Themistius, In Ar. Phys. 104,9-19 (including SVF 2.468)
(1) ἀλλ᾿ ὅρα μὴ περαιτέρω τοῦ δέοντος τὸν τόπον ἀποσεμνύνωμεν· σκέψαι γὰρ καὶ τοὺς ἐναντίους λόγους οἳ πρὸς τῷ μηδὲν αὐτῷ προστιθέναι καὶ καθάπαξ αὐτὸν ἀναιροῦσιν. εἰ γὰρ ἐπιχειρήσεις . . . τί ἐστιν ὁ τόπος ἀποδιδόναι, εἰς τὸ μὴ εἶναι αὐτὸν ὁμολογεῖν περιαχθήσῃ· πρῶτον γὰρ εἰς τί γένος ἀνάξεις τὸν τόπον; ἢ δῆλον ὅτι εἰς σῶμα; καὶ γὰρ ὁ τόπος ἐπὶ τρία διέστηκεν.
(1) 그러나 필요한 것보다 더 많이 우리가 장소를 드높여주지 않았는지 보라: 즉 그것에 아무것도 추가하지 않고 그것을 단번에 완전히 전복시키는 반대 논변들도 검토하라. 만일 당신이 장소가 무엇인지 설명해내고자 시도한다면, 그것이 ~이지 않다는 점에 동의하는 쪽으로 돌려질 것이다: 왜냐하면 우선 당신은 어떤 유로 장소를 귀착시키겠는가? 혹은 물체로 귀착시킬 것임이 분명한가? 왜냐하면 장소도 세 차원으로 연장하기 때문이다.
(2) ἀλλ᾿ οὕτω τὸ πάντων ἀτοπώτατον ἀπαντήσεται· σῶμα γὰρ διὰ σώματος χωρήσει δι᾿ ὅλου καὶ δύο σώματα τὸν αὐτὸν ἐφέξει τόπον· εἰ γὰρ καὶ ὁ τόπος σῶμα καὶ τὸ γενόμενον ἐν αὐτῷ σῶμα καὶ ἴσα τοῖς διαστήμασιν ἄμφω, τὸ σῶμα ἔσται ἐν ἴσῳ ἑτέρῳ σώματι. τοῦτο δὲ Χρυσίππῳ μὲν καὶ τοῖς ἀπὸ Ζήνωνος δόγμασίν ἐστιν, οἱ παλαιοὶ δὲ ἀπάγουσιν ὡς εἰς ἀδύνατον ἐναργῶς.
(2) 그러나 그런 식으로 무엇보다도 가장 비장소적인 것이 발생할 것이다: 왜냐하면 물체는 물체를 통해 전체를 통하여 융해될 것이고 두 물체들이 동일한 장소를 점유할 것이기 때문이다: 만일 장소도 물체이고 그 안에 생겨나는 것도 물체이며 양자가 크기들로서 같은 크기인 것들이라면, 한 물체가 같은 크기의 다른 물체 안에 속할 것이다. 이것은 크뤼십포스에게 그리고 제논으로부터 나온 이론들에 속하고, 고대인들은 명백히 불가능한 것으로 돌렸다.

-蟲-

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