δεῖ δὲ τὴν φύσιν ἑκάστου σκοπεῖσθαι εἰς τὸ καθαρὸν αὐτοῦ ἀφορῶντα, ἐπείπερ τὸ προστεθὲν ἐμπόδιον ἀεὶ πρὸς γνῶσιν τοῦ ᾧ προσετέθη γίγνεται.
각각의 본성은 그 자신의 순수한 점을 바라봄으로써 검토되어야 한다, 덧세워진 것은 언제나 그것이 그에 덧세워진 것에 대한 앎에 대하여 장애물이 되므로.
προστεθὲν : προστίθημι aor. pass. part.
σκόπει δὴ ἀφελών, μᾶλλον δὲ ὁ ἀφελὼν ἑαυτὸν ἰδέτω καὶ πιστεύσει ἀθάνατος εἶναι, ὅταν ἑαυτὸν θεάσηται ἐν τῷ νοητῷ καὶ ἐν τῷ καθαρῷ γεγενημένον.
그러니 분리함으로써 검토하라, 그러나 오히려 그 자신을 분리시킨 자가 그 자신이 불멸한다는 것을 알도록 하라 그리고 그는 믿을 것이다, 지성과 순수 속에 생겨나는 그 자신을 파악할 때에.
ὄψεται γὰρ νοῦν ὁρῶντα οὐκ αἰσθητόν τι οὐδὲ τῶν θνητῶν τούτων, ἀλλὰ ἀιδίῳ τὸ ἀίδιον κατανοοῦνται, πάντα τὰ ἐν τῷ νοητῷ, κόσμον καὶ αὐτὸν νοητὸν καὶ φωτεινὸν γεγενημένον, ἀληθείᾳ καταλαμπόμενον τῇ παρὰ τοῦ ἀγαθοῦ, ὃ πᾶσιν ἐπιλάμπει τοῖς νοητοῖς ἀλήθειαν· ὡς πολλάκις αὐτῷ δόξαι τοῦτο δὴ καλῶς εἰρῆσθαι· χαίρετ᾿, ἐγὼ δ᾿ ὑμῖν θεὸς ἄμβροτος πρὸς τὸ θεῖον ἀναβὰς καὶ τὴν πρὸς αὐτὸ ὁμοιότητα ἀτενίσας.
왜냐하면 정신은 어떤 감각으로 보이는 것들도 아니고 이런 죽을 운명의 것들 중의 아무것으로도 보이지 않는 것들을 보기 때문인데, 그러나 그것들은 영원으로 영원을 이해하고, 지성 안에 있는 모든 것들을, 코스모스와 지성 자체와
εἰ δ᾿ ἡ κάθαρσις ποιεῖ ἐν γνώσει τῶν ἀρίστων εἶναι, καὶ αἱ ἐπιστῆμαι ἔνδον οὖσαι ἀναφαίνονται, αἳ δὴ καὶ ὄντως ἐπιστῆμαί εἰσιν.
만일 정화가 최선의 것들에 대한 앎 속에 있도록 만든다면, 그리고 인식들이 내면에 존재하며 드러난다면, 실제로 인식들인 것들이.
οὐ γὰρ δὴ ἔξω που δραμοῦσα ἡ ψυχὴ σωφροσύνην καθορᾷ καὶ δικαιοσύνην, ἀλλ᾿ αὐτὴ παρ᾿ αὑτῇ ἐν τῇ κατανοήσει ἑαυτῆς καὶ τοῦ ὃ πρότερον ἦν ὥσπερ ἀγάλματα ἐν αὑτῇ ἱδρυμένα ὁρῶσα οἷα ὑπὸ χρόνου ἰοῦ πεπληρωμένα καθαρὰ ποιησαμένη· οἷον εἰ χρυσὸς ἔμψυχος εἴη, εἶτα ἀποκρουσάμενος ὅσον γεηρὸν ἐν αὐτῷ, ἐν ἀγνοίᾳ πρότερον ἑαυτοῦ ὤν, ὅτι μὴ χρυσὸν ἑώρα, τότε δὴ αὑτὸν ἤδη τοῦ χρήματος θαυμάσειεν ὁρῶν μεμονωμένον, καὶ ὡς οὐδὲν ἄρα ἔδει αὐτῷ κάλλους ἐπακτοῦ ἐνθυμοῖτο, αὐτὸς κρατιστεύων, εἴ τις αὐτὸν ἐφ᾿ ἑαυτοῦ ἐῴη εἶναι.
아마도 영혼이 외부로 내달려 지혜를 정화하고 또 정의를 정화하지는 않을 것이지만, 그 영혼은 그 자신에게서 그 자신의 성찰 안에서
δραμοῦσα : τρέχω aor. part. run.

-작성중-

+ Recent posts