Παυσανίου δὲ παυσαμένου - διδάσκουσι γάρ με ἴσα λέγειν οὑτωσὶ οἱ σοφοί - ἔφη ὁ Ἀριστόδημος δεῖν μὲν Ἀριστοφάνη λέγειν, τυχεῖν δὲ αὐτῷ τινα ἢ ὑπὸ πλησμονῆς ἢ ὑπό τινος ἄλλου λύγγα ἐπιπεπτωκυῖαν καὶ οὐχ οἷόν τε εἶναι λέγειν, ἀλλ' εἰπεῖν αὐτόν - ἐν τῇ κάτω γὰρ αὐτοῦ τὸν ἰατρὸν Ἐρυξίμαχον κατακεῖσθαι -
그런데 파우사니아스가 끝을 맺자(pausamenou) - 이렇게 비슷한 것들을 논하는 걸 지혜로운 자들이 내게 가르쳐 주어서 말이지 - 아리스토데모스는 아리스토파네스가 연설을 해야 한다고, 그런데 때마침 그에게 뭔가 과식해서인지 다른 무슨 이유에선지 딸국질이 일어난지라 연설을 할 수도 없었으나, 그는 - 그의 아랫쪽 자리에 의사인 에뤽시마코스가 누워있었는지라 - 이렇게 말했다고 하네.

“Ὦ Ἐρυξίμαχε, δίκαιος εἶ ἢ παῦσαί με τῆς λυγγὸς ἢ λέγειν ὑπὲρ ἐμοῦ, ἕως ἂν ἐγὼ παύσωμαι.” 
 "에뤽시마코스, 자네가 내 딸국질을 멈추어 주거나 아니면, 내가 그걸 멈출 때까지, 내 대신 연설을 해 주는게 맞겠네."

[Stephanus page 185, section d, line 4] καὶ τὸν Ἐρυξίμαχον εἰπεῖν “Ἀλλὰ ποιήσω ἀμφότερα ταῦτα· ἐγὼ μὲν γὰρ ἐρῶ ἐν τῷ σῷ μέρει, σὺ δ' ἐπειδὰν παύσῃ, ἐν τῷ ἐμῷ. ἐν ᾧ δ' ἂν ἐγὼ λέγω, ἐὰν μέν σοι ἐθέλῃ ἀπνευστὶ ἔχοντι πολὺν χρόνον παύεσθαι ἡ λύγξ· εἰ δὲ μή, ὕδατι ἀνακογχυλίασον. εἰ δ' ἄρα πάνυ ἰσχυρά ἐστιν, ἀναλαβών τι τοιοῦτον οἵῳ κινήσαις ἂν τὴν ῥῖνα, πτάρε· καὶ ἐὰν τοῦτο ποιήσῃς ἅπαξ ἢ δίς, καὶ εἰ πάνυ ἰσχυρά ἐστι, παύσεται.” 
 그러자 에뤽시마코스가 말했다네. "그럼 내 그 일들 둘 모두를 해 보겠네. 나는 자네 차례에 이야기를 하고, 자네는 딸국질을 멈추고 나면, 내 차례에 얘길 하게. 그리고 내가 연설하는 그 차례에, 자네가 오랫동안 숨을 참고 있노라면 그 딸국질이 멎을 게야. 만일 그렇지 않다면, 물로 목가심을 해 보게. 그런데 혹시 아주 쎈 놈이라면, 이런 뭔가를 다시 하면서 코를 자극하여, 기침을 하게. 자네가 이걸 한 두번 한다면, 설령 아주 쎈 놈이라고 하더라도, 멈추고야 말 걸세."

“Οὐκ ἂν φθάνοις λέγων,” φάναι τὸν Ἀριστοφάνη· “ἐγὼ δὲ ταῦτα ποιήσω.”
아리스토파네스는 이리 말했다고 하네. "자네 논의가 지나치게 이를 리는 없을 걸세. 나는 그 일들을 해 보겠네."

[Stephanus page 185, section e, line 6] Εἰπεῖν δὴ τὸν Ἐρυξίμαχον, Δοκεῖ τοίνυν μοι ἀναγκαῖον εἶναι, ἐπειδὴ Παυσανίας ὁρμήσας ἐπὶ τὸν λόγον καλῶς οὐχ ἱκανῶς ἀπετέλεσε, δεῖν ἐμὲ πειρᾶσθαι τέλος ἐπιθεῖναι τῷ λόγῳ. τὸ μὲν γὰρ διπλοῦν εἶναι τὸν Ἔρωτα δοκεῖ μοι καλῶς διελέσθαι· ὅτι δὲ οὐ μόνον ἐστὶν ἐπὶ ταῖς ψυχαῖς τῶν ἀνθρώπων πρὸς τοὺς καλοὺς ἀλλὰ καὶ πρὸς ἄλλα πολλὰ καὶ ἐν τοῖς ἄλλοις, τοῖς τε σώμασι τῶν πάντων ζῴων καὶ τοῖς ἐν τῇ γῇ φυομένοις καὶ ὡς ἔπος εἰπεῖν ἐν πᾶσι τοῖς οὖσι, καθεωρακέναι μοι δοκῶ ἐκ τῆς ἰατρικῆς, τῆς ἡμετέρας τέχνης, ὡς μέγας καὶ θαυμαστὸς καὶ ἐπὶ πᾶν ὁ θεὸς τείνει [Stephanus page 186, section b, line 2] καὶ κατ' ἀνθρώπινα καὶ κατὰ θεῖα πράγματα. ἄρξομαι δὲ ἀπὸ τῆς ἰατρικῆς λέγων, ἵνα καὶ πρεσβεύωμεν τὴν τέχνην. ἡ γὰρ φύσις τῶν σωμάτων τὸν διπλοῦν Ἔρωτα τοῦτον ἔχει· τὸ γὰρ ὑγιὲς τοῦ σώματος καὶ τὸ νοσοῦν ὁμολογουμένως ἕτερόν τε καὶ ἀνόμοιόν ἐστι, τὸ δὲ ἀνόμοιον ἀνομοίων ἐπιθυμεῖ καὶ ἐρᾷ. ἄλλος μὲν οὖν ὁ ἐπὶ τῷ ὑγιεινῷ ἔρως, ἄλλος δὲ ὁ ἐπὶ τῷ νοσώδει.
그래서 에뤽시마코스가 이야기를 했다더군. "그러니까 내게는, 파우사니아스가 그 논의로 멋지게 충동질을 하고서는 충분히 마무리를 짓지 못한지라, 내가 그 논의의 결말을 더하여 세워야 함이 필연적이라 여겨진다네. 왜냐하면 한편으로 에로스가 둘이라는 건 내겐 아름답게 나뉜 걸로 여겨지네만, 그게 인간들의 영혼들에 또 아름다운 자들을 향하는 것만이 아니라 여타의 경우들에 다른 여러 가지 것들을 향하는 것이기도 하고, 모든 산 것들의 그 육신들과 대지에 자라나는 것들 또한 말 그대로 존재하는 모든 것들에 성립한다는 것을, 그 신께서 대단하고도 놀라운 분이시며 온누리에 인간사에 대해서도 신적인 일들에 대해서도 뻗어 나아가신다는 걸,
 내가 우리쪽 사람들의 기술인 그 의술을 통해 파악한 걸로 여겨지기 때문이지. 헌데 나는 의술로부터 연설을 시작할 걸세. 의술을 최상석에 앉혀 드리기 위해서 말이야. 몸들의 본성이 이런 이중의 에로스를 지니니까. 즉 몸의 건강과 병듦은 다르며 닮지 않은 것으로 동의되면서, 그런데 닮지 않은 것은 닮지 않은 것들을 열망하고 또한 사랑한단 말이지. 그러니 건강에서의 에로스가 다르고, 질병에서의 에로스는 또 다르다네.

ἔστιν δή, ὥσπερ ἄρτι Παυσανίας ἔλεγεν τοῖς μὲν ἀγαθοῖς καλὸν χαρίζεσθαι τῶν ἀνθρώπων, τοῖς δ' ἀκολάστοις αἰσχρόν, οὕτω καὶ ἐν αὐτοῖς τοῖς σώμασιν τοῖς μὲν ἀγαθοῖς ἑκάστου τοῦ σώματος καὶ ὑγιεινοῖς καλὸν [Stephanus page 186, section c, line 3] χαρίζεσθαι καὶ δεῖ, καὶ τοῦτό ἐστιν ᾧ ὄνομα τὸ ἰατρικόν, τοῖς δὲ κακοῖς καὶ νοσώδεσιν αἰσχρόν τε καὶ δεῖ ἀχαριστεῖν, εἰ μέλλει τις τεχνικὸς εἶναι. ἔστι γὰρ ἰατρική, ὡς ἐν κεφαλαίῳ εἰπεῖν, ἐπιστήμη τῶν τοῦ σώματος ἐρωτικῶν πρὸς πλησμονὴν καὶ κένωσιν, καὶ ὁ διαγιγνώσκων ἐν τούτοις τὸν καλόν τε καὶ αἰσχρὸν ἔρωτα, οὗτός ἐστιν ὁ ἰατρικώτατος, καὶ ὁ μεταβάλλειν ποιῶν, ὥστε ἀντὶ τοῦ ἑτέρου ἔρωτος τὸν ἕτερον κτᾶσθαι, καὶ οἷς μὴ ἔνεστιν ἔρως, δεῖ δ' ἐγγενέσθαι, ἐπιστάμενος ἐμποιῆσαι καὶ ἐνόντα ἐξελεῖν, ἀγαθὸς ἂν εἴη [Stephanus page 186, section d, line 5] δημιουργός. δεῖ γὰρ δὴ τὰ ἔχθιστα ὄντα ἐν τῷ σώματι φίλα οἷόν τ' εἶναι ποιεῖν καὶ ἐρᾶν ἀλλήλων.
그럼, 방금 파우사니아스가 사람들 중 좋은 자들에게 기쁨을 주는 건 아름답지만, 발정난 자들에게 그리 함은 추하다고 말했던 것처럼, 그렇게 바로 그 몸들에서도 각각의 몸에서 좋고 건가한 것들에게 기쁨을 주는 건 아름답고 또 필요한 일로서, 그게 의술적인 일이라 이름하는 것인 반면, 나쁘고 병든 것들에게 그리 하는 것은 추하기도 하거니와, 만일 누군가가 장차 의술에 능할 참이라면, 그 뜻을 거스르기까지 해야 하지. 왜냐하면, 요컨데 이를 테면 의술은 과(過)와 부족에 관해 몸을 사랑하는 일들에 대한 앎이고, 또 이런 일들 사이에서 아름다움 사랑과 추한 사랑을 판별해내는 자, 이런 사람이 가장 의술에 능한 자이며, 또한 전환을 만들어내, 한편의 사랑 대신 다른 사랑을 구하도록 하는 자, 그리고 그 안에 사랑이 내재하지 않지만, 그 안에 생겨야 하는 그런 자들에게도, 만들어 넣고 또한 안에 든 것들을 제거하는 앎을 지니는 자는, 좋은 장인(전문가)일 것이기 때문이라네. 사실 가장 적대적인 것들이 몸 안에 있을 때 그것들이 서로 친애를 맺은 것들이도록 그리고 사랑하도록 만들 수 있어야 하니까.

ἔστι δὲ ἔχθιστα τὰ ἐναντιώτατα, ψυχρὸν θερμῷ, πικρὸν γλυκεῖ, ξηρὸν ὑγρῷ, πάντα τὰ τοιαῦτα· τούτοις ἐπιστηθεὶς ἔρωτα ἐμποιῆσαι καὶ ὁμόνοιαν ὁ ἡμέτερος πρόγονος Ἀσκληπιός, ὥς φασιν οἵδε οἱ ποιηταὶ καὶ ἐγὼ πείθομαι, συνέστησεν τὴν ἡμετέραν τέχνην. ἥ τε οὖν ἰατρική, ὥσπερ λέγω, πᾶσα διὰ τοῦ θεοῦ τούτου κυβερνᾶται, ὡσαύτως δὲ καὶ γυμναστικὴ καὶ γεωργία· μουσικὴ δὲ καὶ παντὶ κατάδηλος τῷ καὶ σμικρὸν προσέχοντι τὸν νοῦν ὅτι κατὰ ταὐτὰ ἔχει τούτοις, ὥσπερ ἴσως καὶ Ἡράκλειτος [Stephanus page 187, section a, line 4] βούλεται λέγειν, ἐπεὶ τοῖς γε ῥήμασιν οὐ καλῶς λέγει. τὸ ἓν γάρ φησι “διαφερόμενον αὐτὸ αὑτῷ συμφέρεσθαι,” “ὥσπερ ἁρμονίαν τόξου τε καὶ λύρας.”
그런데 가장 반대되는 것들이 가장 적대적이니, 차가움은 뜨거움과, 씁쓸함은 달콤함과, 메마름은 축축함과, 이런 모든 것들이 그렇다네. 우리쪽 조상신이신 아스클레피오스께서 이런 것들에 사랑과 한뜻을 만들어 넣을 줄 아시기에, 여기 이 자리의 시인들이 말하는 대로 또 내가 믿는 바대로, 우리네 그 기술을 구성하셨지. 그러니 내가 말하듯 모든 의술도 이 신에 의해 인도되거니와, 체육술도 농업기술도 마찬가지라네. 시가술은 조금이라도 정신이 있는 자라면 모두에게 그게 이런 것들과 같은 상태라는 점이 명백한데, 헤라클레이토스가 논하고자 한 게 그런 것 같군. 그 구절들은 아름답게 논하지 못해서 말이지(~못해서 단정을 못하고 짐작하는 걸세). 왜냐하면 그는 하나가 "갈등함으로써 제 자신에 부합하나니," "마치 활의 그리고 뤼라의 조화와 같다." 라고 이야기하니까.

ἔστι δὲ πολλὴ ἀλογία ἁρμονίαν φάναι διαφέρεσθαι ἢ ἐκ διαφερομένων ἔτι εἶναι. ἀλλὰ ἴσως τόδε ἐβούλετο λέγειν, ὅτι ἐκ διαφερομένων πρότερον τοῦ ὀξέος καὶ βαρέος, ἔπειτα ὕστερον ὁμολογησάντων γέγονεν ὑπὸ τῆς μουσικῆς τέχνης. οὐ γὰρ δήπου ἐκ διαφερομένων γε ἔτι τοῦ ὀξέος καὶ βαρέος ἁρμονία ἂν εἴη· ἡ γὰρ ἁρμονία συμφωνία ἐστίν, συμφωνία δὲ ὁμολογία τις - ὁμολογίαν δὲ ἐκ διαφερομένων, ἕως ἂν διαφέρωνται, [Stephanus page 187, section b, line 6] ἀδύνατον εἶναι· διαφερόμενον δὲ αὖ καὶ μὴ ὁμολογοῦν ἀδύνατον ἁρμόσαι - ὥσπερ γε καὶ ὁ ῥυθμὸς ἐκ τοῦ ταχέος καὶ βραδέος, ἐκ διενηνεγμένων πρότερον, ὕστερον δὲ ὁμολογησάντων γέγονε. τὴν δὲ ὁμολογίαν πᾶσι τούτοις, ὥσπερ ἐκεῖ ἡ ἰατρική, ἐνταῦθα ἡ μουσικὴ ἐντίθησιν, ἔρωτα καὶ ὁμόνοιαν ἀλλήλων ἐμποιήσασα· καὶ ἔστιν αὖ μουσικὴ περὶ ἁρμονίαν καὶ ῥυθμὸν ἐρωτικῶν ἐπιστήμη. 
그런데 조화가 갈등한다거나 갈등하는 것들로 이루어진다거나 하는 주장은 아주 말도 안 된다네. 허나 그는 이런 걸 말하고 싶었던 것 같군. 앞서 갈등하고 있는 고음과 저음으로부터, 그 다음으로 나중에 그것들이 시가의 기술에 의해 화합함을 통하여 조화가 생겨났다는 것이지. 왜냐하면 아마도 여전히 갈등하는 고음과 저음으로부터는 조화이지 않을 테니까. 즉 조화는 화음이고, 그런데 화음은 일종의 동의라는 게지. - 그런데 갈등하는 것들로 이루어진 합의는, 갈등하는 동안에는, 합의이기가 불가능하네. 그런데 또 갈등하는 것과 합의하는 것이 조화를 이루기도 불가능하네. - 빠름과 느림으로 된 박자와도 마찬가지로, 이전에 갈등한 것들로부터, 그것들이 이후에 합의함으로써 이를 통해 박자가 생겨났지. 그런데 이런 모든 것들에게 합의란, 저 경우 의술과 마찬가지로, 여기에서는 시가술이, 
서로간의 사랑과 한뜻을 불어 넣어서, 그 안에 성립시켜 주는 것이라네. 또 다시 시가술이 조화와 리듬에 관한 사랑을 다루는 일들에 대한 앎이지.

καὶ ἐν μέν γε αὐτῇ τῇ συστάσει ἁρμονίας τε καὶ ῥυθμοῦ οὐδὲν χαλεπὸν τὰ ἐρωτικὰ διαγιγνώσκειν, οὐδὲ ὁ διπλοῦς ἔρως ἐνταῦθά πω ἔστιν· ἀλλ' ἐπειδὰν δέῃ πρὸς τοὺς ἀνθρώπους καταχρῆσθαι [Stephanus page 187, section d, line 1] ῥυθμῷ τε καὶ ἁρμονίᾳ ἢ ποιοῦντα, ὃ δὴ μελοποιίαν καλοῦσιν, ἢ χρώμενον ὀρθῶς τοῖς πεποιημένοις μέλεσί τε καὶ μέτροις, ὃ δὴ παιδεία ἐκλήθη, ἐνταῦθα δὴ καὶ χαλεπὸν καὶ ἀγαθοῦ δημιουργοῦ δεῖ. πάλιν γὰρ ἥκει ὁ αὐτὸς λόγος, ὅτι τοῖς μὲν κοσμίοις τῶν ἀνθρώπων, καὶ ὡς ἂν κοσμιώτεροι γίγνοιντο οἱ μήπω ὄντες, δεῖ χαρίζεσθαι καὶ φυλάττειν τὸν τούτων ἔρωτα, καὶ οὗτός ἐστιν ὁ καλός, ὁ οὐράνιος, ὁ τῆς Οὐρανίας μούσης Ἔρως· ὁ δὲ Πολυμνίας ὁ πάνδημος, ὃν δεῖ εὐλαβούμενον προσφέρειν οἷς ἂν προσφέρῃ, ὅπως ἂν τὴν μὲν ἡδονὴν αὐτοῦ καρπώσηται, ἀκολασίαν δὲ μηδεμίαν ἐμποιήσῃ, ὥσπερ [Stephanus page 187, section e, line 4] ἐν τῇ ἡμετέρᾳ τέχνῃ μέγα ἔργον ταῖς περὶ τὴν ὀψοποιικὴν τέχνην ἐπιθυμίαις καλῶς χρῆσθαι, ὥστ' ἄνευ νόσου τὴν ἡδονὴν καρπώσασθαι. 
그런가 하면 화음과 박자의 그 구성 자체 속에서 사랑에 속하는 것들을 알아내기란 전혀 어렵지 않고, 이 안에 아직 이중의 사랑이 속하는 것도 아니라네. 허나 박자와 조화를 만들어서, 그래서 이를 사람들이 작곡이라 하고, 혹은 만들어진 곡조와 운율을 제대로 사용하며, 해서 이게 교육이라 불리는데, 그렇게 사람들에게 적용해야 할 경우, 더 나아가 이런 경우에 어렵기도 하거니와 좋은 장인도 필요하지. 왜냐하면 똑같은 설명이 다시 돌아오기 때문이라네. 사람들 중 조화로운 자들에게는, 또 아직 그렇지 못한 자들은 더욱 조화로워질 그런 식으로, 그들의 사랑이 기쁨을 주고 지켜주어야 하고, 아름다운, 천상의 것인, 천상의 무사 여신에 속하는 에로스란 이런 것이기도 하다는 것이지. 반면 폴뤼므니아(수 많은 찬가)에 속하는 범속의 사랑은, 누구에게 적용할지 주의를 기울여 적용해야 하는 것으로서, 그가 쾌락을 향유하도록, 그러나 그에게 어떠한 무절제도 전혀 불어넣지 않도록, 마치 우리쪽의 이 기술에서 조리 기술에 관련된 욕망들을 아름답게 활용하여 질병 없이 쾌락을 향유하게끔 하는 일이 중대한 일인 것과 마찬가지로 그리 적용해야 한다는 설명이지.

καὶ ἐν μουσικῇ δὴ καὶ ἐν ἰατρικῇ καὶ ἐν τοῖς ἄλλοις πᾶσι καὶ τοῖς ἀνθρωπείοις καὶ τοῖς θείοις, καθ' ὅσον παρείκει, φυλακτέον ἑκάτερον τὸν Ἔρωτα· ἔνεστον γάρ. ἐπεὶ καὶ ἡ τῶν ὡρῶν τοῦ ἐνιαυτοῦ σύστασις μεστή ἐστιν ἀμφοτέρων τούτων, καὶ ἐπειδὰν μὲν πρὸς ἄλληλα τοῦ κοσμίου τύχῃ ἔρωτος ἃ νυνδὴ ἐγὼ ἔλεγον, τά τε θερμὰ καὶ τὰ ψυχρὰ καὶ ξηρὰ καὶ ὑγρά, καὶ ἁρμονίαν καὶ κρᾶσιν λάβῃ σώφρονα, ἥκει φέροντα εὐετηρίαν τε καὶ ὑγίειαν ἀνθρώποις [Stephanus page 188, section a, line 6] καὶ τοῖς ἄλλοις ζῴοις τε καὶ φυτοῖς, καὶ οὐδὲν ἠδίκησεν· ὅταν δὲ ὁ μετὰ τῆς ὕβρεως Ἔρως ἐγκρατέστερος περὶ τὰς τοῦ ἐνιαυτοῦ ὥρας γένηται, διέφθειρέν τε πολλὰ καὶ ἠδίκησεν. οἵ τε γὰρ λοιμοὶ φιλοῦσι γίγνεσθαι ἐκ τῶν τοιούτων καὶ ἄλλα ἀνόμοια πολλὰ νοσήματα καὶ τοῖς θηρίοις καὶ τοῖς φυτοῖς· καὶ γὰρ πάχναι καὶ χάλαζαι καὶ ἐρυσῖβαι ἐκ πλεονεξίας καὶ ἀκοσμίας περὶ ἄλληλα τῶν τοιούτων γίγνεται ἐρωτικῶν, ὧν ἐπιστήμη περὶ ἄστρων τε φορὰς καὶ ἐνιαυτῶν ὥρας ἀστρονομία καλεῖται.
더욱이 시가술에서도 의술에서도 또 여타의 모든 인간적인 또 신적인 기술들에서도, 허용되는 한도까지, 그 양편의 사랑 각각을 감시해야만 한다네. 그야 그 둘이 안에 있으니 말이지. 계절들로 된 한 해의 구조 또한 이러한 양자로 가득한 경우, 또 방금 내가 논하던, 뜨거운 것들과 차가운 것들 그리고 메마른 것들과 축축한 것들, 그것들이 서로를 향한 조화로운 사랑에 마주하고, 현명한(분별 있는, 절제 있는) 조화와 혼연을 취한 때라면, 번성과 건강이 인간과 여타의 동식물에 도래한다네. 그리하여 아무런 부정의한 일도 저지르지 않았지. 반면 오만과 함께하는 사랑이 한 해의 계절들에 관련하여 우세한 때에는, 그것들이 여러 갈등을 일으키고 또한 여러 부정의를 저질렀다네. 역병도 그 밖의 유사성을 결여한 여러 질병들도 짐승들과 수목들에 생겨나길 애호하지. 왜냐하면 그것들의 사랑에 속하는 일들에서 서로에 대한 과도함과 무질서함을 통해 서리도 우박도 녹도 생겨나기 때문이라네. 이런 일들에 대한 앎이 천체의 운행과 한 해의 계절들에 관련하여서는 천문학이라 불리지.

ἔτι τοίνυν καὶ αἱ θυσίαι πᾶσαι καὶ οἷς μαντικὴ ἐπιστατεῖ - ταῦτα δ' ἐστὶν ἡ περὶ θεούς τε [Stephanus page 188, section c, line 1] καὶ ἀνθρώπους πρὸς ἀλλήλους κοινωνία - οὐ περὶ ἄλλο τί ἐστιν ἢ περὶ Ἔρωτος φυλακήν τε καὶ ἴασιν. πᾶσα γὰρ ἀσέβεια φιλεῖ γίγνεσθαι ἐὰν μή τις τῷ κοσμίῳ Ἔρωτι χαρίζηται μηδὲ τιμᾷ τε αὐτὸν καὶ πρεσβεύῃ ἐν παντὶ ἔργῳ, ἀλλὰ τὸν ἕτερον, καὶ περὶ γονέας καὶ ζῶντας καὶ τετελευτηκότας καὶ περὶ θεούς· ἃ δὴ προστέτακται τῇ μαντικῇ ἐπισκοπεῖν τοὺς ἐρῶντας καὶ ἰατρεύειν, καὶ ἔστιν αὖ ἡ μαντικὴ φιλίας θεῶν καὶ ἀνθρώπων δημιουργὸς τῷ ἐπίστασθαι τὰ κατὰ ἀνθρώπους ἐρωτικά, ὅσα τείνει πρὸς θέμιν καὶ εὐσέβειαν.
그뿐 아니라 더욱이 모든 번제들과 예언술이 관장하는 것들 역시도 - 이런 일들은 신들과 또한 인간들에 관련하여 서로에 대한 공유인데 - 다른 무엇에 관한 게 아니라 사랑에 관한 수호와 치유라네. 왜냐하면 모든 불경은 누구든 조화로운 사랑에 기쁨을 바치지도 않고 그를 존경하지도 모든 실천에서 상석에 모시지도 않으며, 오히려 다른 한쪽 사랑에 그리 한다면, 부모에 관해서 그들이 살아서든 죽어서든 또 신들에 관련하여서도 생겨나길 좋아하기 때문이지. 그리하여 예언술에게 이런 일들에 있어서 사랑을 하는 자들을 고찰하고 치유하는 일이 배정된 것이며, 그래서 다시 예술이 인간사의 상열지사, 적법과 경건에까지 뻗어 나아가는 그 사랑의 일들을 앎으로써 신들과 인간들 사이의 친애에 대한 장인이라네.

-蟲-

+ Recent posts