Φαῖδρος γὰρ ἑκάστοτε πρός με ἀγανακτῶν λέγει Οὐ δεινόν, φησίν, ὦ Ἐρυξίμαχε, ἄλλοις μέν τισι θεῶν ὕμνους καὶ παίωνας εἶναι ὑπὸ τῶν ποιητῶν πεποιημένους, τῷ δὲ Ἔρωτι, τηλικούτῳ ὄντι καὶ τοσούτῳ θεῷ, μηδὲ ἕνα πώποτε τοσούτων γεγονότων ποιητῶν πεποιηκέναι μηδὲν ἐγκώμιον; εἰ δὲ βούλει αὖ σκέψασθαι τοὺς χρηστοὺς σοφιστάς, Ἡρακλέους μὲν καὶ ἄλλων ἐπαίνους καταλογάδην συγγράφειν, ὥσπερ ὁ βέλτιστος Πρόδικος - καὶ τοῦτο μὲν ἧττον καὶ θαυμαστόν, ἀλλ' ἔγωγε ἤδη τινὶ ἐνέτυχον βιβλίῳ ἀνδρὸς σοφοῦ, ἐν ᾧ ἐνῆσαν ἅλες [Stephanus page 177, section b, line 6] ἔπαινον θαυμάσιον ἔχοντες πρὸς ὠφελίαν, καὶ ἄλλα τοιαῦτα συχνὰ ἴδοις ἂν ἐγκεκωμιασμένα - τὸ οὖν τοιούτων μὲν πέρι πολλὴν σπουδὴν ποιήσασθαι, Ἔρωτα δὲ μηδένα πω ἀνθρώπων τετολμηκέναι εἰς ταυτηνὶ τὴν ἡμέραν ἀξίως ὑμνῆσαι· ἀλλ' οὕτως ἠμέληται τοσοῦτος θεός. ταῦτα δή μοι δοκεῖ εὖ λέγειν Φαῖδρος. ἐγὼ οὖν ἐπιθυμῶ ἅμα μὲν τούτῳ ἔρανον εἰσενεγκεῖν καὶ χαρίσασθαι, ἅμα δ' ἐν τῷ παρόντι πρέπον μοι δοκεῖ εἶναι ἡμῖν τοῖς παροῦσι κοσμῆσαι τὸν θεόν. εἰ οὖν συνδοκεῖ καὶ ὑμῖν, γένοιτ' ἂν ἡμῖν ἐν λόγοις ἱκανὴ διατριβή· δοκεῖ γάρ μοι χρῆναι ἕκαστον ἡμῶν λόγον εἰπεῖν ἔπαινον [Stephanus page 177, section d, line 3] Ἔρωτος ἐπὶ δεξιὰ ὡς ἂν δύνηται κάλλιστον, ἄρχειν δὲ Φαῖδρον πρῶτον, ἐπειδὴ καὶ πρῶτος κατάκειται καὶ ἔστιν ἅμα πατὴρ τοῦ λόγου.
"왜냐하면 파이드로스는 매번 나를 향해 진저리를 치며 논하기를 이리 말하기 때문이네. '끔찍한 일이 아닌가? 신들 중 다른 어떤 분들께는 찬가와 송가가 시인들에 의해 마련되어 있으나, 에로스께는, 그 만한 연배에 그 정도의 신이신데도, 그만큼의 시인들이 태어났는데도 한 번도 누구 하나 아무런 찬송도 만든 적이 없다니. 그런데 이번엔 자네가 쓸만한 소피스테스들을 살펴 보고 싶다면, 그들은 헤라클레스나 다른 자들에 대해 구구절절하게 찬가를 쓰는데, 대단하신 프로디코스가 하는 것처럼 그런다네. 이것도 그리 놀랄 일도 아니지만, 나는 이미, 그 안에서 소금이 이롭다는 측면에서 경탄할 만치 칭찬을 듣는, 지혜로운 사람의 어떤 책을 마주쳤었네. 이런 다른 엄청나게 많은 것들이 칭찬받은 걸 자네도 알겠지. 그러니 이 따위 것들에 관해서는 대단히 진지하게 임하면서, 에로스께는 도대체가 사람들 중 누구 하나 이날 이때껏 그 분께 값하게 찬가를 하려 감행한 적도 없다는 게 놀랄 일이지. 허나 그마만한 신이 그렇게나 무관심하게 다루어졌던 걸세.' 그래서 내겐 파이드로스가 이런 것들은 잘 논한 걸로 여겨지네. 그리하여 나는 당장에 그에게 보탬을 주고 또 기쁨을 주려 열망하는가 하면, 동시에 지금 여기 있는 우리로서는 그 신을 영예롭게 해드리는 게 적절하다 여겨지기도 하는군. 그러ㅣ 만일 자네들도 동의한다면, 우리가 논의 속에서 충분히 시간을 보내게 될 걸세. 능력이 닿는 최대한으로 아름답게 우리 각자의 진술을 논해야만 한다고, 그런데 파이드로스가 처음으로 시작해야만 한다고 여겨지는군. 그가 첫 번째 자리에 앉아 있고 또한 동시에 이 논의의 아버지이기도 하니 말일세."

Οὐδείς σοι, ὦ Ἐρυξίμαχε, φάναι τὸν Σωκράτη, ἐναντία ψηφιεῖται. οὔτε γὰρ ἄν που ἐγὼ ἀποφήσαιμι, ὃς οὐδέν φημι ἄλλο ἐπίστασθαι ἢ τὰ ἐρωτικά, οὔτε που Ἀγάθων καὶ Παυσανίας, οὐδὲ μὴν Ἀριστοφάνης, ᾧ περὶ Διόνυσον καὶ Ἀφροδίτην πᾶσα ἡ διατριβή, οὐδὲ ἄλλος οὐδεὶς τουτωνὶ ὧν ἐγὼ ὁρῶ. καίτοι οὐκ ἐξ ἴσου γίγνεται ἡμῖν τοῖς ὑστάτοις κατακειμένοις· ἀλλ' ἐὰν οἱ πρόσθεν ἱκανῶς καὶ καλῶς [Stephanus page 177, section e, line 5] εἴπωσιν, ἐξαρκέσει ἡμῖν. ἀλλὰ τύχῃ ἀγαθῇ καταρχέτω Φαῖδρος καὶ ἐγκωμιαζέτω τὸν Ἔρωτα.
소크라테스께서는 이리 말씀하셨다고 하네. "에뤽시마코스, 자네에겐 아무도 반대하여 표를 던지지 않는다네. 나는 아마, 사랑에 관한 일들 말고는 다른 아무것도 안다고 말하지 못하는 자로서, 반대표를 던지지 않을 테고, 아마 아가톤과 파우사니아스도, 모든 시간을 디오뉘소스와 아프로디테에 관한 일로 보내는 자로서 아리스토파네스도, 내가 보고 있는 이 사람들 중 다른 누구 하나도 반대하지 않을 걸세. 그렇지만 제일 뒤쪽에 앉은 우리에겐 공평하지 못하게 되지. 허나 앞서 앉은 사람들이 충분히 또 아름답게 말한다면야, 우리에게도 만족스러울 걸세. 그럼 파이드로스가 운 좋게 시작을 하게끔 하고 에로스께 찬가를 올리게끔 하세."

-蟲-

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